OS 3.7 Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană
În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, solicitanții sunt administratorii schemei de antreprenoriat, respectiv:
În cazul în care administratorul schemei de antreprenoriat presupune existența unui parteneriat între categoriile mai sus menționate, va fi desemnat un lider de parteneriat și vor fi specificate atribuțiile și obligațiile fiecăruia dintre parteneri, precum și activitățile pe care le va implementa fiecare partener. Administratorul schemei de antreprenoriat este PARTENERIATUL în ansamblu.
Pentru detalii consultati Ghidul Solicitantului.
Schema de antreprenoriat cuprinde următoarele etape cadru de implementare:
Etapa I – Formare antreprenorială
I.1. Informarea publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, precum și cu privire la metodologia de selecție a grupului țintă și, ulterior, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite în cadrul proiectului;
I.2. Selectarea grupului țintă ce va participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială;
I.3. Derularea programului de formare antreprenorială;
I.4. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului.
Etapa a II-a – Implementarea planurilor de afaceri finanțate din fonduri FSE
II.1. Furnizarea, de către administratorul schemei de antreprenoriat, a serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/ mentorat ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri;
II.2. Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor ce vor realiza planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului;
II.3. Decontarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului;
II.4. Monitorizarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate;
Etapa a III-a – Program de monitorizare a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate în cadrul perioadei de sustenabilitate a acestora
Pentru informații suplimentare consultați Ghidul Solicitantului și anexele acestuia.
În cadrul prezentei cereri de propuneri de proiecte, valoarea maximă eligibilă a unui proiect, în funcție de valorile asumate ale indicatorilor, se calculează după următoarea formulă:
Valoare maximă proiect = (Valoare indicator 4S10 * 4.000.000) / 50 , unde indicator 4S10 reprezintă nr. IMM-uri create și funcționale la 6 luni după terminarea sprijinului
În plus față de plafonul calculat conform formulei de mai sus, valoarea eligibilă a proiectului trebuie să nu depășească echivalentul în lei al sumei de 5.000.000 euro, calculat la cursul Inforeuro aferent lunii octombrie 2016.
Contribuția eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor eligibile este prezentată în tabelul de mai jos:
Valoarea sprijinului financiar acordat în cadrul acestei scheme va fi de maximum 40.000 euro/ întreprindere, calculat la cursul inforeuro din luna octombrie 2016, iar valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate pentru întreprinderile nou create va reprezenta minimum 50% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
În cadrul prezentului ghid al solicitantului – condiții specifice, pentru cheltuielile care fac obiectul schemei de ajutor de minimis, contribuția eligibilă minimă a solicitantului din totalul costurilor eligibile este 0.
Depunerea proiectului se va face prin aplicația MySMIS2014.
12 octombrie 2016 - 29 noiembrie 2016
Programul Operațional Capital Uman
Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toți
Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!
Cere ofertă de consultanță