Ești membru? Cont nou / Autentificare
Blog

#Business(Not)AsUsual

UPDATE: Am trimis către autorități propunerile bazate pe  feedbackul de la voi. Citește aici analiza.

Dacă ești start-up finanțat prin România Start Up Plus și Diaspora, în aceste zile, pe lângă preocuparea continuă pentru afacere, cu siguranță te gândești și la contractul de subvenție: locurile de muncă, tranșa a doua sunt primele care ne vin în minte.

Suntem alături de tine. Și credem că o abordare de tipul „one size fits all” nu se potrivește în acest context. Vrem să găsim cele mai bune soluții pe care să le propunem Autorității de Management pentru a veni în sprijinul tău și al afacerii tale, astfel încât să treci cu bine de această criză.

Ne propunem să facem acest lucru pornind de la impactul resimțit „la firul ierbii”, de către fiecare dintre afacerile voastre. În plus, informațiile colectate de la voi ne vor ajuta să argumentăm consistent poziția propusă autorităților.

Te invităm să te alături demersului nostru răspunzând unui scurt chestionar! Click aici pentru completare.

Mulțumim!

Cristina Pojoga,

www.fonduri-structurale.ro

21 thoughts on “#Business(Not)AsUsual

  1. In ultimele zile am primit atat de multe vesti proaste incat sentimentul a fost coplesitor! Evenimente anulate in ultimul moment din cauza COVID-19… problemele clientilor mei carora li s-au anulat si lor evenimentele si …tot asa.
    Preconizez o perioada foarte slaba in domeniul meu de activitate și acest lucru ma poate afecta atat pe termen scurt cât și pe termen lung!!
    Interzicerea evenimentelor vor fi o pata neagră in ceea ce privește capitalul din firma!
    Alta soluție nu avem, decât sa așteptăm și sa fim pregătiți pentru orice situație!!

  2. Angajatorii care închid permanent, vor transmite în revisal un program de lucru de 4 ore zilnic, vom plăti jumătate din contribuții către stat, și angajaților vom plăti 70% din cele 4 ore că și concediu tehnic..

  3. Buna ziua
    Sunt beneficiar al unui fond de ajutor european pe minims Smart-Up Diaspora si in urma evenimentelor recente cu situatia de criza privind corona activitatea mi se reduce drastic. Clientii suna si inatarzie pentru decizii si proiecte. As dorii sa declar si sa notific partea administrativa si finantarorul – MInisterul penrru fonduri europene de aplicarea articolului de forta majora. Doresc sa suspend activitatea sau sa pot reduce numarul de angajati la minim 2 cat era obligatoriu Sa pot pune in cfs sau somaj tehnic o perioada cat va dura aceasta situatie de urgenta.

  4. Buna ziua. Sunt beneficiar in cadrul Start UP plus, sunt ghid montan si organizez drumetii montane cu plecari din Cluj Napoca. In acest moment tururile pentru luna Martie imi sunt anulate; aceasta este singura sursa de venit a firmei. M-ar ajuta daca as putea trece in cadrul proiectului la salariu fara plata sau cel putin sa reduc norma de lucru si sa intru cu salarii minime, aspect care din cate stiu este imposibil in cadrul proiectului, odata stabilita norma de lucru.

    Va multumesc si mult spor incontinuare!

  5. Buna ziua,
    Asteptam sprijinul dvs, poate guvernamental pt. finantarea acestei perioade de timp. Pt. salariile micsorate sau intrerupte, pt. prelungirea sau amanarea platilor taxelor catre stat.
    S-a incasat transa a doua dar investitiile au depasit cu mult finantarea Diaspora si au fost inapoiate catre banci (partial).
    Va asteptam cu interes raspunsul, in cazul Diaspora Start-up.

  6. Buna, daca activitatea mea este supendata in momentul de fata si nu se stie cat timp o sa mai fie asa cum sa reusesc sa-mi indeplinesc obligatiile pentru a beneficia de transa a doua? In aceste conditii se poate prelungii acest contract de start-up?

  7. Perioada este dificila si nu cred ca doar in domeniul meu. Clientii sau potentialii clienti spun ca este criza si-si anuleaza actiunile. Este foarte greu sa reusesc sa fac o cifra de afaceri, care sa ma ajute sa pot sa solicit transa a doua, imi este teama ca nu voi reusi sa imi revin prea usor financiar, ca sa pot mentine locurile de munca in cadrul societatii, mi-e tare frica de efecte.
    Din punctul meu de vedere, ideal ar fi sa se prelungeasca parioada in care trebuie sa ne indeplinim cifra de afaceri pentru obtinerea transei a doua. Banii au venit tarziu (contractul a fost incheiat in data de 27 iunie 2019, insa banii au venit in octombrie 2019), finalul de an a fost cu bugete restranse pentru publicitate (domeniul meu de activitate), bugete terminate, inceputul de an este deficitar in acest domeniu, iar acum, nu prea mai pot sa fac nimic, ca este pandemie. Sa suspendam proiectul, nu cred ca este o solutie buna, ca am pierde cam tot ceea ce am facut pana acum sau am stagna activitatea considerabil, de aceea imi doresc sa primim sprijinul dumneavoastra si sa prelungiti termenele agreate initial prin contract, sa ne oferiti o sansa de a merge mai departe in conditii cat de cat usor de parcurs. Va multumesc si sper sa primim sprijinul dumneavoastra in proiectele in care am pornit cu tot sufletul! Turcu Smaranda Daniela

  8. Buna ziua!!! Este necesitatea pentru firme sa poata aplica la credite la banci fara impedimente, de ex. firmele care nu au rulaj insuficient de 12 luni, Venind din diaspora , nu avem bunuri in proprietate,si bancile refuza sa ne finanteze, Dupa pandemia aceasta,trebuie restartat totul, si vom avea nevoie de finante,Plus este necesar de anulat toate taxele, pe perioada pandemiei si urmatoarea luna dupa activarea activitatii.

  9. Buna ziua ! Numele meu este Patrascu Doru – beneficiar unui proiect Antres in regiunea sud est – am o Spalatorie auto care din cauza virusului îmi tine clienții in casa și îmi afectează numărul clienților de la Spalatorie – pe lângă Spalatorie am și un Cafe bar – care trebuie închis ca urmare o hatararii la nivel național – nici bani de salarii nu se mai fac in ultima perioada ! Mulțumesc

  10. Pingback: Fonduri-Structurale.ro: Finanțările în vremea COVID-19 – We’re here to help!

  11. Cred ca ar trebui sa avem o scutire pe o perioada de 3-6 luni la plata impozitelor si taxelor catre stat, o accesare mai usoara a transei a doua si a altor plati care ar trebui facute in urmatoarea perioada pentru a putea functiona in continuare. Cred cu tarie ca putem depasi perioada actuala doar sustinandu-ne si lucrand impreuna.

  12. Starea de urgenta nu ma afecteaza direct, putem continua sa muncim nestingheriti. Ne afecteaza pierderea clientilor care nu mai pot sa investeasca in marketing. Din pacate, aceasta situatie nu se va schimba dupa ridicarea restrictiilor.

    Cei care si-au asumat mai multi angajati decat minimul necesar nu cred ca au nici o sansa sa respecte planul. Romania si-a asumat un deficit de 3%, milioane de contracte incheiate etc. A venit criza si toate asumarile s-au sters, contractele s-au inchis/suspendat, Romania va avea un deficit de vreo 7%. Ar fi culmea ca tocmai start-up-urile, aka cele mai vulnerabile, sa nu obtina concesii in contractul de finantare si planul asumat.

  13. Buna ziua,

    Se mai poarta ceva discutii cu Autoritatea de Management referitoare la Start Up Plus, in legatura cu eventuale facilitati din perioada de sustenabilitate? Stiu ca la un moment dat am completat ceva chestionar cu posibile solutii pe care beneficiarii de subventii le-ar avea.
    Activitatea firmei mele era legata de evenimente (serbari, 8 martie, zile de nastere, turism etc.), propunandu-si sa realizeze articole textile (tricouri, sacose etc.) personalizate. Toate acestea au cazut. Ne-am reorientat cat am putut, dar comenzile sunt foarte putine. Sunt in perioada de sustenabilitate, mai am 4 luni de sustinere a locurilor de munca si a afacerii, afacerea functioneaza prin creditare firma. La IMM Invest nu am fost acceptata, avand in vedere ca veniturile in anul 2019 au fost mici, iar la mult trambitatele programe de relansare economica nu ma incadrez, din acelasi motiv.
    Start-upurile sunt clar dezavantajate, nu se regasesc in niciun program de sustinere a IMM-urilor. Pacat ca obtinerea transei a 2-a nu a fost facilitata prin micsorarea pragului de venituri si prin acceptarea altor coduri CAEN. Banii erau prinsi oricum intr-un buget aprobat! Ce conteaza ca absorbtia fondurilor europene e astfel diminuata? E mai bine sa se adopte tot felul de programe pentru creditare (as fi curioasa cate start-upuri au fost acceptate la IMM Invest) ca sa castige si bancile.
    Ar fi interesant de vazut o statistica a Start Up Plus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *