Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Științescu Galați 2024

Solicitanți eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere
organizații non-guvernamentale, neafiliate politic, grupuri de inițiativă și instituțiile de învățământ (școli, licee) prin asociațiile de părinți/profesori sau grupuri de inițiativă din aceste instituții
  • pentru proiecte de educație STEAM care vor avea și o componentă de dotare pentru laboratoarele de științe, în școli și licee din mediul rural: maxim 15.000 lei/proiect;
  • pentru proiecte educative de tip STEAM cu accent pe utilizarea de elemente de tip AI (dar nu exclusiv): maxim de 23.000 lei/proiect.
8 martie 2024, ora 23:59 

Operator de program

Fundația Comunitară

Aria de implementare a proiectelor

Județul Galați

Domenii de finanțare

Proiectele pot viza următoarele domenii (lista este orientativă, putând fi completată și cu alte arii, cât timp vizează obiectivele Științescu):

  • Electronică, imprimare 3D, inteligență artificială, software;
  • Biologie, fizică, chimie;
  • Cercetare sau inovație în domeniile educației STEAM (științe, tehnologie, inginerie, artă, matematică);
  • Tehnologie și artă (prin artă înțelegem tehnologii pentru realizarea oricărui tip de artă, de la meloterapie, instalații de artă computerizată, broderie digitală, meșteșuguri etc.);
  • Astronomie, aeronautică, inginerie navală, fenomene meteorologice;
  • Construcția sau îmbunătățirea de vehicule electrice, de tip kart, sau de vehicule autonome de tip dronă;
  • Soluții pentru un transport durabil, curat, zero emisii;
  • Susținerea sau refacerea biodiversității și gestionarea resurselor naturale în mod sustenabil;
  • Cercetare asupra efectelor schimbărilor climatice;
  • Energii regenerabile, tehnologii curate;
  • Agricultură durabilă, accesibilă tuturor.

Metodologii

Proiectele pot aborda următoarele metodologii:

  • Programe educaționale alternative, non-formale (învățare outdoor, prin schimburi de experiențe, care promovează lucru în echipă, activități practice);
  • Proiecte educaționale care includ activități de tipul do-it-yourself;
  • Aplicații practice, experimentale, dezvoltarea unor materiale didactice și educaționale inovatoare (ex: tehnologii pentru digitalizare sau automatizarea unor procese de învățare, realitate augmentată, virtuală);
  • Proiecte care stimulează curiozitatea și lucrul pentru activități inovatoare cu mașini autonome, mașini sau karturi electrice, car2car communication;
  • Inițiative ale comunităților de creativi de înființare sau dezvoltare a unor spații de lucru STEAM cum ar fi cluburi de robotică, hub-uri;
  • Implicarea și formarea unor echipe interdisciplinare, colaborative, de tipul peer-learning: de învățare în echipă, învățare reciprocă de la elevi la elevi, studenți – elevi, profesori sau specialiști cu elevi; copii de diverse vârste, copii mai mari care pot deveni mentori pentru cei mai mici, elevi din mediul rural care lucrează cu cei din mediul urban sau colaborări cu alte instituții sau cluburi;
  • Implicarea elevilor cu rezultate medii și dezvoltarea de activități care să atragă interesul elevilor pentru unul sau mai multe domenii ale științelor exacte

Buget

Fondul total al ediție 4, Științescu Galați, este de 98.550 de lei.

Cheltuieli eligibile

Pentru buna derulare a proiectelor selectate pot fi acoperite cheltuieli precum:

  • Producție de materiale educaționale (include și materiale online, dezvoltare software, animații și materiale video);
  • Achiziții de echipamente, tehnologii, instrumente și materiale educaționale;
  • Achiziții de licențe software și servicii educaționale online;
  • Consumabile: piese electronice și alte echipamente consumabile necesare proiectului, hârtie pentru imprimantă și flipchart, toner, dosare etc;
  • Cheltuieli legate de evenimente (închiriere spaţii, echipamente etc.) care promovează educația pentru domeniile STEAM precum: sesiuni de comunicare și competiții pentru elevi, expoziții, târguri de științe, tabere pentru copii;
  • Cheltuieli de comunicare pentru promovarea proiectului;
  • Cheltuieli cu materiale necesare pentru promovarea proiectului (roll-up, afișe, tricouri personalizate etc.);
  • Cheltuieli administrative, precum birotică, în limita a maxim 5% din total buget;
  • Cheltuieli de transport/combustibil pentru echipa de proiect, dar nu mai mult de 5% din bugetul total al proiectului;
  • Cheltuieli de coordonare și management de proiect, dar nu mai mult de 25% din bugetul total al proiectului (cheltuială eligibilă doar pentru organizații care au formă juridică: asociații, fundații);
  • Cheltuieli cu resurse umane direct implicate în activitățile proiectului (experți, specialiști externi organizației);
  • Cheltuieli de transport și bilete de acces pentru vizite ale elevilor în institute, muzee și laboratoare de cercetare.

Cheltuieli neeligibile

  • Cheltuieli efectuate în afara perioadei de implementare;
  • Cheltuieli care prevăd exclusiv realizarea de platforme digitale;
  • Cheltuieli cu organizarea unor conferințe, seminarii și ateliere pedagogice care nu urmăresc în mod activ aplicarea ulterioară a celor învățate;
  • Cheltuieli pentru evenimente care nu sunt legate de proiect;
  • Cheltuieli de dotare a spațiilor cu echipamente/tehnologie neînsoțite de un program de formare pentru utilizarea acestora și urmărirea aplicării în practică a celor învățate;
  • Cheltuieli de comunicație de tip telefonie mobilă, chirie sau utilități;
  • Planuri de lecție sau proiecte didactice;
  • Cheltuieli cu programe de burse sau servicii sociale;
  • Dobânzi, amenzi și penalități, credite și împrumuturi, leasing;
  • Subcontractarea de servicii în domeniul organizării de evenimente;
  • Schimburi de experiență și vizite de cercetare ale cadrelor didactice;
  • Alte cheltuieli decât cele în directă relație cu implementarea proiectului. 

Modalitate de depunere

Aplicanții sunt invitați să descarce și să completeze formularele de aplicare disponibile online, urmând să trimită documentația necesară prin e-mail la monica@fundatiacomunitaragalati.ro

Criterii de evaluare a proiectelor

Criteriile evaluării proiectelor înscrise în concurs sunt:â

  • Inovație: proiectul aduce idei noi în maniera de predare/învățare a materiilor STEAM cât și în abordarea unor metodologii alternative și tematici recomandate; Se acordă 1 punct, din totalul de 5 puncte alocate acestui criteriu, pentru proiectele ce includ elemente de AI; doar proiectele care includ elemente de AI pot primi punctajul maxim de 5 puncte, la acest criteriu;
  • Relevanță și interdisciplinaritate: proiectul contribuie, prin activitățile sale, la atragerea elevilor către domeniile STEAM și conduce la dezvoltarea abilităților; sunt integrate mai mult de 2 discipline în proiect.
  • Metodologie: activitățile sunt descrise detaliat, modul de implementare este clar prezentat, proiectul conduce la formarea abilităților practice pe care Științescu își dorește să le dezvolte la copii și tineri;
  • Coerență: obiectivele, scopul, activitățile, rezultatele și bugetul sunt bine definite și corelate cu o soluție corespunzătoare, resursele necesare fiind incluse în buget sau în echipa de proiect;
  • Eficiență: resursele financiare și umane sunt alocate rațional și logic, calendarul și bugetul sunt realiste, detaliate și permit atingerea rezultatelor propuse. Echipa este punctată din punct de vedere al experienței și expertizei responsabilului de proiect, a mentorului și a tuturor celor implicați, astfel încât să poată susține cu succes activitățile propuse;
  • Impact în comunitate și sustenabilitate: rezultatele așteptate vizează impact pe termen mediu, proiectul are potențial replicator sau de a fi scalat. Proiectul impactează un număr de beneficiari relevant și are potențialul de a ajunge și la alți beneficiari după finalizarea sa. Sunt propuse activități regulate și frecvente (min 4 activități pe lună). 

Pentru mai multe detalii click aici.

Vizualizări: 50
Contact

Monica Bobe

Grant Manager Fundația Comunitară Galați

monica@fundatiacomunitaragalati.ro

0745.089.060