Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Programul Power Station+ | Școli creative

Solicitanți eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere
persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau familiale, societăți comerciale sau persoane juridice de drept privat ori public, cu excepția persoanelor juridice de drept public aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara, aceștia putând fi doar parteneri, nu aplicanți
  • Proiecte mici: max. 25.000 lei
  • Proiecte medii: max. 75.000 lei (pentru direcțiile tematice Resurse creative și Parteneriate creative); max. 100.000 lei (pentru direcția tematică Spații creative)
4 decembrie 2023, ora 16:00

Autoritate finanțatoare

Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara

Scop

Programul Power Station+ | Școli creative urmărește consolidarea, adaptarea sau punerea în valoare a competențelor, resurselor de formare, produse culturale și experiențe artistice în context educațional, cu precădere cel școlar.

Școlile creative recunosc importanța sensibilizării și exprimării culturale și cultivă dezvoltarea de resurse, abilități și medii favorabile explorării, gândirii critice și exersării unor capacități transversale (ex. comunicare sau rezolvare de probleme) prin intermediul educației culturale.

Proiectele finanțate vor dezvolta parteneriate și rețele culturale în școli, între școli și cu organizații culturale, publice și private, la nivel local și regional. 

Obiective generale

  • Creșterea rolului cadrelor didactice și al școlilor de actori ai comunității care facilitează accesul la educație culturală pentru copii și adolescenți;
  • Consolidarea unor practici culturale care dezvoltă potențialul de exprimare artistică și implicare civică în rândul comunității școlare;
  • Dezvoltarea de conținuturi culturale bazate pe parteneriate între actori culturali și educaționali;
  • Redefinirea locului în care are loc învățarea, prin adaptarea spațiilor fizice ale școlii și prin explorarea spațiilor culturale, inclusiv spațiului public, ca resurse educaționale. 

Direcții tematice, obiective specifice și activități recomandate

1. Direcția tematică Resurse creative

Prin această direcție tematică sunt vizate activități de formare, de dezvoltare de comunități profesionale și de resurse pentru educația culturală și integrarea artei în educație, dedicate cadrelor didactice.

Condiții obligatorii: sumarizarea parcursurilor de formare, de dezvoltare de comunități profesionale și de resurse, inclusiv recomandări pentru sustenabilitatea rezultatelor.

Rezultate așteptate: creșterea calității educației prin și pentru cultură desfășurate în context școlar. Obiective specifice: (1) Dezvoltarea de competențe pedagogice și interculturale în rândul cadrelor didactice care predau discipline artistice sau de competențe transdisciplinare între artă/cultură și domenii specifice din curriculumul național; 

Obiective specifice:

  • Dezvoltarea de competențe pedagogice și interculturale în rândul cadrelor didactice care predau discipline artistice sau de competențe transdisciplinare între artă/cultură și domenii specifice din curriculumul național;
  • Dezvoltarea unei comunități profesionale a cadrelor didactice interesate să pună în valoare cultura ca resursă educațională la nivel de conținut și mijloace, în context formal, informal sau nonformal, curricular sau extracurricular;
  • Integrarea artelor și a altor discipline creative în curriculum, ca discipline opționale sau ca resurse în predarea altor discipline.

Activități recomandate:

  • programe de formare continuă pentru creșterea competențelor pedagogice și interculturale ale cadrelor didactice, cu un parcurs educațional format din cel puțin 5 iterații de formare cu același grup țintă;
  • evenimente de networking între educatori culturali din mediul școlar și cultural;
  • dezvoltarea de conținut pedagogic cultural și intercultural, instrumente și contexte de evaluare în cadrul unor comunități de practică a calității actului cultural în educație;
  • dezvoltarea de curriculum local cu conținut cultural și intelectual pentru elevi și cadre didactice. 

2. Direcția tematică Parteneriate creative

Prin această direcție tematică sunt vizate proiecte care propun activități artistice și educativ-culturale care pornesc de la un parteneriat creativ între părți, în care inițiatorii colaborează în toate etapele și accesează resurse diverse pentru derularea activităților.

Condiții obligatorii: cel puțin 10 activități artistice cu același grup țintă și sumarizarea obiectivelor, rezultatelor obținute, precum și recomandări pentru continuare.

Rezultate așteptate: stimularea creativității elevilor prin mijloace artistice și interacțiuni diverse cu reprezentanți ai mediului cultural; crearea unor cadre de manifestare artistică în cadrul școlilor.

Obiective specifice:

  • Dezvoltarea unor oportunități diverse de manifestare artistică pentru comunitatea școlii; 
  • Creșterea stării de bine la școală în rândul elevilor și cadrelor didactice, prin implicarea în acțiuni artistice;
  • Actualizarea potențialului de expresie artistică al copiilor, inclusiv prin dezvoltarea abilităților specifice artelor;
  • Creșterea aprecierii pentru diversitatea culturală și a valorilor democratice.

Activități recomandate:

  • programe de tipul rezidență artistică în școli;
  • activități de educație artistică pentru elevii care nu urmează într-un mod aprofundat cursurile unei școli de arte (ex.:cursuri, ateliere, tururi ghidate, ateliere etc.);
  • conferințe sau sesiuni de lucru de lungă durată între artiști/operatori culturali și elevi și cadre didactice pe subiecte ce țin de actul creator, ateliere de creație (literară sau artistică: pictură, sculptură, fotografie, teatru, expresivitate socială etc.);
  • sesiuni de mentorat profesional pentru elevii care urmează în mod aprofundat cursurile unei școli de arte sau muzică;
  • ateliere cu artiști sau educatori culturali, în cadrul școlar;
  • manifestări artistice ale elevilor, în mediul școlar, al unor instituții sau organizații culturale sau în spații publice: expoziții, spectacole, proiecții de film etc.;
  • activități care conduc la dezvoltarea capacităților de exprimare și autoreprezentare ale elevilor și la explorarea interculturalității din perspectiva lor, în care vocea elevilor să fie în centrul atenției.

3. Direcția tematică Spații creative

Prin această direcție tematică sunt vizate intervenții artistice sau adaptative în și asupra spațiilor școlare, respectiv desfășurarea de activități educative în afara școlii, în spații culturale.

Condiții obligatorii: activarea sau adaptarea unui spațiu educațional prin activități cu elevii sau prin intervenții dedicate.

Rezultate așteptate: transformarea mediului fizic școlar astfel încât să inspire și să încurajeze manifestările artistice și social-culturale, să devină un loc care stimulează învățarea și starea de bine a comunității școlii; diversificarea locurilor în care are loc învățarea, prin extinderea la spații culturale sau spații publice, în afara școlii.

Obiective specifice:

  • Dezvoltarea unui mediu fizic potrivit manifestărilor artistice ale comunității școlare;
  • O mai bună implicare a elevilor în imaginarea și configurarea spațiului școlii, cu participarea artiștilor și a educatorilor;
  • Diversificarea locurilor în care are loc învățarea, prin extinderea la spații culturale sau spații publice, în afara școlii.

Activități recomandate:

  • crearea de contexte și oportunități de expunere sau manifestare a expresivității artistice a comunității școlii în spațiul școlar - expoziții, spectacole, proiecții de film etc.;
  • diversificarea locurilor de învățare prin realizarea de activități educative în alte spații (ex.: săli ale unor muzee, săli ale unor instituții, săli de spectacole, teatru etc.);
  • intervenții artistice asupra spațiilor școlare;
  • intervenții adaptative pentru a configura un spațiu școlar mai interesant pentru elevi și mai prietenos cu exprimările artistce și dezvoltarea de competențe culturale în general;
  • crearea de cluburi de arte pe lângă școală sau în structura școlilor, care să deservească elevii din oraș pentru susținerea deprinderii unor abilități artistice, în spații culturale;
  • dezvoltarea și consolidarea unor trupe de teatru, trupe de muzică sau alte forme de conectare socială între copii și tineri în cadru educațional extins, cu implicarea unor profesioniști și realizare cel puțin parțială în spații culturale. 

Proiecte finanțabile

Un proiect va putea fi selectat pentru finanțare dacă întrunește cumulativ următoarele condiții:

  • evenimentele cu public propuse prin proiect se derulează în Municipiul Timișoara (se pot derula activități de management sau de monitorizare și de evaluare, respectiv activități specifice de pregătire și/sau dezvoltare a proiectului, de tipul schimburi de experiențe și practici culturale, cercetări, rezidențe, evenimente de promovare și în alte localități);
  • proiectul răspunde la minimum două dintre obiectivele specifice ale direcției tematice la care se raportează;
  • proiectul include minimum o unitate de învățământ printre parteneri;
  • Pentru direcția tematică Resurse creative: sumarizarea parcursurilor de formare, de dezvoltare de comunități profesionale și de resurse, inclusiv recomandări pentru sustenabilitatea rezultatelor;
  • pentru direcția tematică Parteneriate creative: proiectul include un parcurs de activități care presupune cel puțin 10 activități artistice cu același grup țintă și sumarizarea obiectivelor, rezultatelor obținute, recomandări pentru continuare;
  • pentru direcția tematică Spații creative: activarea sau adaptarea unui spațiu educațional prin activități cu elevii sau prin intervenții dedicate.

Buget și caracteristici

Buget total este 2.000.000 lei.

Buget împărțit pe direcții tematice și categorii de proiecte:

Resurse creative

  • Proiecte mici: 200.000 lei
  • Proiecte medii: 300.000 lei

Parteneriate creative

  • Proiecte mici: 200.000 lei
  • Proiecte medii: 300.000 lei

Spații creative

  • Proiecte mici: 200.000 lei
  • Proiecte medii: 600.000 lei

Criterii valorice și organizaționale

  • Relevanța pentru obiectivele specifice ale direcțiilor tematice - punctaj maxim: 10 puncte;
  • Contribuția la interesul cultural al comunității: facilitarea/dezvoltarea accesului la cultură  - punctaj maxim: 10 puncte;
  • Dezvoltarea publicului - punctaj maxim: 10 puncte
  • Excelența artistică interdisciplinară și/sau originalitatea - punctaj maxim: 15 puncte;
  • Proiectul include utilizarea sau scalarea unor competențe sau resurse care au fost dezvoltate în cadrul Programului cultural național „Timișoara - Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” - punctaj maxim: 5 puncte;
  • Concordanța cu strategia de dezvoltare, respectiv culturală sau educațională - punctaj maxim: 5 puncte;
  • Moștenirea pe termen lung, în concordanță cu strategia culturală a municipiului Timișoara - punctaj maxim: 10 puncte;
  • Proiectul este coerent, clar și elocvent prin intercorelarea logică și fezabilă dintre obiective, activități, rezultate, calendar și resurse alocate. - punctaj maxim: 10 puncte;
  • Solicitantul, partenerii și echipa prezintă experiență și capacitate organizațională relevante pentru implementarea proiectului. - punctaj maxim: 5 puncte;
  • Bugetul este adecvat, oportun, echilibrat, bine fundamentat și explicitat și urmărește eficiența alocării resurselor, costurile cuprinse în buget fiind realiste, aferente activităților proiectului cultural și sunt în concordanță cu prețurile pieței. - punctaj maxim: 10 puncte;
  • Metodele și instrumentele de colectare a datelor pentru monitorizare și evaluare sunt adecvate rezultatelor așteptate - punctaj maxim: 5 puncte;
  • Planul de comunicare este relevant și eficient pentru categoriile de public vizate - punctaj maxim: 5 puncte.

Pentru mai multe detalii click aici.

Vizualizări: 77
Contact

E-mail: proiecte@centruldeproiecte.ro

Știri recente
Azi, 09 mai 2024
Ieri, 08 mai 2024