Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Schema de ajutor de minimis dedicată sectorului cultural independent din România

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Perioada de depunere

Întreprinderile care au personalitate juridică, sunt legal înregistrate în România și se încadrează în una dintre următoarele categorii:

  • societăți înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990;
  • ONG-uri (constituite în baza Legii nr. 21/1924 sau în baza Ordonanței Guvernului nr. 26/2000).
maxim  200,000 euro  1 noiembrie 2023 (ora 10:00) - 4 decembrie 2023 (ora 10:00)

Finanțator

Ministerul Culturii

Obiectivul schemei

Obiectivul schemei îl reprezintă susținerea operatorilor care activează în sectorul cultural din România și a căror activitate a fost restricționată pe perioada stării de urgență sau pe perioada stării de alertă, generate de pandemia SARS-CoV-2.

Eligibilitatea solicitanților

Beneficiarii schemei de ajutor sunt întreprinderile/întreprinderile unice care îndeplinesc, la data depunerii cererii de finanțare, condițiile de eligibilitate de mai jos.

Întreprinderea unică include toate întreprinderile între care există cel puțin una dintre relațiile următoare:

  • o întreprindere deține majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților unei alte întreprinderi;
  • o întreprindere are dreptul de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
  • o întreprindere are dreptul de a exercita o influență dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
  • o întreprindere care este acționar sau asociat al unei alte întreprinderi și care controlează singură, în baza unui acord cu alți acționari ori asociați ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau asociaților întreprinderii respective.

Întreprinderile beneficiare trebuie să îndeplinească și următoarele condiții pentru a fi eligibile:

  • nu se află în insolvență, în temeiul legislației naționale, la momentul înscrierii în cadrul schemei;
  • au depus situațiile financiare anuale aferente ultimelor două exerciții financiare încheiate, pentru care s-a împlinit termenul legal de depunere, prevăzut la art. 36 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cele aferente anului 2019;
  • nu sunt rezidenți în scopuri fiscale sau înmatriculați în temeiul legilor din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale.
  • nu sunt controlate, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante, în funcție de beneficiarul real, astfel cum este definit în art. 3 pct. 6 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European și al Consiliului și de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 2006/70/CE a Comisiei;
  • nu controlează, direct sau indirect, filialele sau nu dețin unități permanente proprii în jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale;
  • nu împart dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista Uniunii Europene a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale.

Coduri CAEN eligibile

  • 18. TIPĂRIRE ȘI REPRODUCEREA PE SUPORȚI A ÎNREGISTRĂRILOR
    • 1820 - Reproducerea înregistrărilor
  • 46. COMERȚ CU RIDICATA CU EXCEPȚIA COMERȚULUI CU AUTOVEHICULE ȘI MOTOCICLETE
    • 4690 - Comerț cu ridicata nespecializat*  limitat exclusiv la vânzarea cărților, realizată prin librării specializate, operate în spații fizice accesibile publicului larg.
  • 47. COMERȚ CU AMĂNUNTUL, CU EXCEPȚIA AUTOVEHICULELOR ȘI MOTOCICLETELOR
    • 4761 - Comerț cu amănuntul al cărților, în magazine specializate* limitat exclusiv la vânzarea cărților, realizată prin librării specializate, operate în spații fizice accesibile publicului larg.
    • 4791 - Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet* limitat la intermedierea vânzării de bilete online pentru evenimente culturale și/sau artistice
  • 58. ACTIVITĂȚI DE EDITARE
    • 5811 - Activități de editare a cărților
  • 59. ACTIVITĂȚI DE PRODUCȚIE CINEMATOGRAFICĂ, VIDEO ȘI DE PROGRAME DE TELEVIZIUNE; ÎNREGISTRĂRI AUDIO ȘI ACTIVITĂȚI DE EDITARE MUZICALĂ
    • 5911 - Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune;
    • 5912 - Activități de post-producție cinematografica, video si de programe de televiziune;
    • 5913 - Activități de distribuție a filmelor cinematografice, video si a programelor de televiziune;
    • 5914 - Proiecția de filme cinematografice;
    • 5920 - Activități de realizare a înregistrărilor audio și activități de editare muzicală.
  • 74. ALTE ACTIVITĂȚI PROFESIONALE, ȘTIINȚIFICE ȘI TEHNICE
    • 7420 - Activități fotografice.
  • 79. ACTIVITĂȚI ALE AGENȚIILOR TURISTICE ȘI A TUR-OPERATORILOR; ALTE SERVICII DE REZERVARE ȘI ASISTENȚĂ TURISTICĂ
    • 7990 - Alte servicii de rezervare și asistență turistică* limitat la intermedierea vanzarii de bilete online pentru evenimente culturale și/sau artistice.
  • 85. ÎNVĂȚĂMÂNT
    • 8552 - Învățământ în domeniul cultural (limbi străine, muzică, teatru, dans, arte plastice etc.)
  • 90. ACTIVITĂȚI DE CREAȚIE ȘI INTERPRETARE ARTISTICĂ
    • 9001 - Activități de interpretare artistică (spectacole);
    • 9002 - Activități suport pentru interpretare artistică (spectacole);
    • 9003 -  Activități de creație artistică;
    • 9004 - Activități de gestionare a sălilor de spectacole.
  • 91. ACTIVITĂȚI ALE BIBLIOTECILOR, ARHIVELOR, MUZEELOR ȘI ALTE ACTIVITĂȚI CULTURALE
    • 9101 - Activități ale bibliotecilor și arhivelor;
    • 9102 - Activități ale muzeelor;
    • 9103 - Gestionarea monumentelor, clădirilor istorice și a altor obiective de interes turistic.

Buget

Bugetul Schemei este 140.000 mii lei credite de angajament și credite bugetare.

Procedura de înscriere în cadrul Schemei

Înscrierea în cadrul Schemei, obținerea credențialelor de acces în sistemul electronic și completarea cererii de finanțare în vederea obținerii finanțării se fac online, folosind link-ul disponibil aici.

Înscrierile în cadrul Schemei se vor realiza în două etape distincte:

Etapa 1 – Obținerea credențialelor de acces în sistemul electronic

  • Solicitanții vor accesa link-ul de mai sus și vor completa Cererea de înrolare, care va cuprinde informații privind organizația și reprezentantul legal al acesteia.
  • Adresa de e-mail trebuie să aparțină Solicitantului și acesta să o poată accesa pe toată perioada de depunere, evaluare, contractare și implementare a cererii de finanțare, toată corespondența oficială fiind derulată prin intermediul acestei adrese de e-mail.
  • O organizație poate fi înrolată în sistemul electronic o singură dată. După activarea contului, utilizatorul va primi un e-mail de confirmare. Instrucțiunile de utilizare a sistemului electronic vor fi publicate pe site-ul MC.
  • Etapa 1 va rămâne deschisă pe toată perioada înscrierilor în cadrul Schemei.
  • După obținerea credențialelor de acces în sistem, solicitanții vor avea acces în sistemul electronic pe toată perioada de depunere și implementare a cererilor de finanțare.

Etapa 2 – Înscrierea în cadrul Schemei

  • Apelul de înscriere în cadrul Schemei va fi deschis din data de 1 noiembrie 2023, începând cu ora 10:00, până la data de 4 decembrie 2023 ora 10:00, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
  • Solicitanții care au obținut credențialele de acces în prima etapă, după deschiderea Apelului, vor completa electronic, în sistem, cererea de finanțare și vor încărca, în funcție de forma de organizare juridică, documente de eligibilitate.
  • În momentul transmiterii online a cererii de finanțare, împreună cu toate documente solicitate, sistemul electronic va transmite automat solicitantului o recipisă de confirmare a efectuării înregistrării, împreună cu codul alocat cererii. Evaluarea și contractarea se va face în ordinea numărului alocat de sistem.
  • După trimiterea online a cererii de finanțare, împreună cu toate documente solicitate, Solicitantul nu mai poate face completări/modificări asupra acestora.

Documente de eligibilitate

Pentru înscrierea în cadrul schemei, se vor încărca în sistem următoarele documente:

  • Societăți înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990
    • Cererea de finanțare;
    • Declarația întreprinderii/ întreprinderii unice privind cumulul ajutoarelor de stat/de minimis;
    • Raport de expertiză contabilă, semnat electronic de expertul contabil, sau Raport de audit, semnat electronic de auditorul financiar;
    • Anexa la Raportul de expertiză contabilă / Raportul de audit privind baza de calcul al ajutorului de minimis denumită în continuare Anexa la Raport;
    • Certificatul de înregistrare fiscală;
    • BI/CI/pasaport reprezentant legal.
  • ONG-uri (constituite în baza Legii nr. 21/1924 sau în baza Ordonanței Guvernului nr. 26/2000)
    • Cererea de finanțare;
    • Declarația întreprinderii/ întreprinderii unice privind cumulul ajutoarelor de stat/de minimis;
    • Raport de expertiză contabilă, semnat electronic de expertul contabil, sau Raport de audit, semnat electronic de auditorul financiar
    • Anexa la Raportul de expertiză contabilă / Raportul de audit privind baza de calcul al ajutorului de minimis denumită în continuare Anexa la Raport;
    • Certificatul de înregistrare fiscală;
    • Extras din Registrul special al asociațiilor și fundațiilor care prezintă starea la zi a organizației;
    • BI/CI/pasaport reprezentant legal.

Toate documentele vor fi semnate electronic de reprezentantul legal al organizației.

Pentru mai multe detalii click aici.

Vizualizări: 502
Contact

Bulevardul Unirii nr. 22, Sector 3, București, 030833

  • E-mail: comunicare@cultura.ro
  • Telefon: 021.222 82 91
Știri recente
Azi, 18 mai 2024
Ieri, 17 mai 2024