Domeniul pentru care se pot transmite oferte culturale din acest an este cultura scrisă.
Solicitantul este eligibili dacă:
- este persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială, sau persoană juridică de drept public ori privat, româna sau cu sediul într-un stat membru al Uniunii Europene, înfințată în condițiile legii române ori ale țării de origine;
- se încadrează în una dintre următoarele categorii:
- instituție publică de cultură (muzeu, institutie de spectacole/concerte - teatru, operă, operetă, filarmonică, bibliotecă, arhivă, centru cultural etc.), alte instituții/autorități publice, care nu au și calitatea de autoritate finanțatoare;
- organizație neguvernamentală, care îndeplinește următoarele condiții:
- este constituită în baza Legi nr. 21/1924 pentru persoanele juridice (Asociații și Fundații) sau a Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată prin Legea nr. 246/2005, cu modificările și completările ulterioare;
- activitatea sa este, printre altele, în sectoarele culturale și creative (astfel cum sunt definite în Regulamentul UE nr. 1295/2013), conform documentelor statutare;
- are activitate în domeniul cultural, înscris în obiectul de activitate - clase CAN, conform certificatului constatator emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului, indiferent dacă reprezintă activitatea principală sau secundară a societății.
- îndeplinește criteriile prevăzute la art. 3 si art. 5 alin. (1) din Normele metodologice.
Dosarul de participare va fi transmis în format electronic, pe adresa finantari.proiecte@cultura.ro, cu mențiunea la subiect „Proiect Program ACCES 2023”.
Dosarul cererii de finanțare va include toate documentele specificate în ghidul solicitantului, opisate, cu indicarea numărul paginii la care se găseşte documentul și specificarea numărului de pagini al fiecărui document în parte, incluzând, fără a se limita la acestea:
- cererea de finanţare nerambursabilă aferentă Programului;
- hotărârea judecătorească de acordare a personalității juridice, definitivă, unde este cazul;
- actul constitutiv şi, după caz, statutul solicitantului, precum şi actele de modificare, unde este cazul.
- certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, actualizat sau, după caz, Certificatul constatator emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului - aflat în termenul de valabilitate;
- certificatul de înregistrare fiscală;
- certificatul de atestare fiscală eliberat de ANAF, aflat în termenul de valabilitate;
- certificatul de atestare fiscală eliberat de administrația publică locală, aflat în termenul de valabilitate;
- actele doveditoare ale spaţiului în care solicitantul îşi desfăşoară activitatea (contract de comodat sau, după caz, de proprietate/închiriere, aflate în termenul de valabilitate) - în situaţia solicitării sumei forfetare pentru cheltuielile indirecte;
Documentele din dosarul cererii de finanțare trebuie semnate și/sau certificate privind conformitatea copiilor cu originalul de către reprezentantul legal al solicitantului, prin semnătura electronică calificată, potrivit dispozițiilor art. 5 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică sau, după caz, prin semnătură olografă.
Toate proiectele depuse vor fi supuse unui proces de evaluare.
Procesul de evaluare administrativă și de specialitate se derulează în trei etape:
- verificarea conformității administrative și a eligibilității;
- evaluarea tehnică și financiară a proiectului;
- etapa de evaluare de specialitate.
Pentru mai multe detalii click aici.