Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Programul Casa Verde Fotovoltaice 2023 - sesiunea de finanțare pentru înscrierea unităților de cult

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Perioadă de depunere
unități de cult Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiția suportării unei contribuții proprii a beneficiarului de 2.000 de lei. 27.06.2023, ora 10:00 - 29.06.2023, ora 23:59

Finanțator

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor

Operator de program

Administrația Fondului pentru Mediu

Obiect

Obiectul programului îl reprezintă finanţarea achiziţionării şi instalării sistemelor de panouri fotovoltaice care folosesc sursele de energie regenerabilă, nepoluante, în vederea producerii energiei electrice şi utilizării acesteia de către consumatorii racordaţi la reţeaua naţională de distribuţie a energiei electrice

Scop

Scopul programului îl reprezintă creşterea eficienţei energetice, îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin utilizarea sistemelor de panouri fotovoltaice cu o putere minimă de 3 kW, pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu şi livrării surplusului în sistemul energetic naţional.

Eligibilitatea solicitantului

Beneficiază de finanţare solicitantul unitate de cult care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii: 

  • nu are obligaţii restanțe la bugetul de stat şi bugetul local, conform legislaţiei naţionale în vigoare;
  • se obligă să permită accesul persoanelor autorizate în vederea colectării datelor înregistrate de sistemul de panouri fotovoltaice şi verificării sistemului de panouri fotovoltaice finanţat;
  • se obligă să respecte legislaţia în domeniu privind livrarea surplusului în sistemul energetic naţional.

Cheltuieli eligibile

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

  • cheltuielile cu achiziţia sistemului complet de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3 kW;
  • cheltuielile cu montajul sistemului de panouri fotovoltaice;
  • TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Etapele programului

  • publicarea pe pagina de internet a AFM a informațiilor necesare demarării sesiunii de validare a instalatorilor;
  • aprobarea instalatorilor;
  • încheierea contractelor de participare;
  • depunerea garanției de către instalatorii cu care a fost încheiat contract de participare;
  • publicarea listei instalatorilor validați;
  • publicarea pe pagina de internet a AFM a informațiilor necesare demarării sesiunii de înscriere a solicitanților;
  • încărcarea în aplicație a documentelor necesare de către solicitanți și rezervarea sumelor aferente finanțării prin înscrierea în aplicație;
  • selectarea de către solicitanți a unui instalator validat, prin intermediul aplicației;
  • analiza documentelor încărcate de solicitanți de către instalatorul selectat;
  • aprobarea/respingerea/refuzul solicitanților de către instalator, prin intermediul aplicației;
  • aprobarea/respingerea de către AFM a solicitanților, în baza listelor generate de aplicație;
  • contestarea rezultatului de către solicitanți;
  • semnarea contractelor de finanțare de către unitățile de cult, generate prin intermediul aplicației;
  • implementarea proiectului;
  • decontarea sumelor solicitate de instalatorii validați;
  • verificarea de către AFM a corectitudinii analizei eligibilității beneficiarilor și a documentelor depuse în vederea decontării, efectuate de către instalatori, prin eșantion;
  • monitorizarea beneficiarilor.

Documente necesare

Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicație sunt:

  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic.

Pentru mai multe detalii click aici.

Vizualizări: 224
Contact

Administrația Fondului pentru Mediu

Formularul de contact este disponibil aici.