Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Programul Cantemir 2023

Beneficiari eligibili Alocare financiară Termen limită de depunere
orice persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială sau persoană juridică de drept public ori privat 100.000 lei per proiect 21 martie 2023, ora 24:00 (GMT+2)

Finanțator & operator de program

Institutul Cultural Român 

Obiectivele programului

Prin finanţarea oferită proiectelor, Institutul Cultural Român vizează:

  • excelența artistică și/sau originalitatea, încurajarea fuziunii formelor artistice inovatoare și experimentale;
  • dimensiunea europeană, cooperare/coproducții internaționale;
  • contribuția la creșterea vizibilităţii culturii române și a interesului pentru aceasta pe pieţele culturale internaţionale, prin facilitarea accesului la creații românești reprezentative;
  • atragerea publicului prin valoarea și relevanța culturală/artistică a proiectului;
  • susținerea parteneriatului dintre operatorii culturali români și străini, pe de-o parte, şi organizaţiile culturale internaționale, pe de altă parte;
  • reliefarea unor teme culturale de actualitate, specifice anului cultural 2023.

Buget

2.400.000 lei

Condiţiile de participare la sesiunea de selecţie

La sesiunea de selecţie poate participa orice persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială sau persoană juridică de drept public ori privat din Romania sau de pe teritoriul Uniunii Europene, care indeplinește următoarele condiții:

  • are calitatea de operator cultural;
  • nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local;
  • și-a respectat obligaţiile asumate prin contractele de finanţare nerambursabilă anterioare.

Eligibilitatea proiectului

Pentru a putea fi considerat eligibil, un proiect cultural trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să se desfăşoare în intervalul 1.06.2023 – 15.10.2023, după semnarea contractelor de finanțare;
  • să se desfăşoare în parteneriat cu (cel puţin) o organizaţie culturală din ţara de desfăşurare a proiectului.
  • să nu beneficieze de alte surse de finanțare oferite de Institutul Cultural Român (inclusiv prin reprezentanțele sale din străinătate), altfel decât prin finanţarea oferită prin prezentul program;
  • să nu beneficieze de cofinanțare din alte fonduri publice care aplică scheme de minimis/de ajutor de stat.
  • să se adreseze publicului din străinătate.

Proiectele realizate în parteneriat cu ICR nu sunt eligibile, acestea făcând obiectul altor programe şi priorităţi ale ICR.

Pentru a fi considerat partener al beneficiarului finanțării, un operator cultural trebuie să aibă sediul social legal în ţara de desfăşurare a proiectului, să participe la realizarea activităţilor propuse şi să semneze declaraţia de parteneriat. Furnizarea contra cost a unor produse sau servicii necesare proiectului nu poate fi considerată activitate de parteneriat.

Desfăşurarea sesiunii de selecţie

Pentru a participa la selecţie, solicitantul trebuie să depună o documentație care să conțină:

  • Documente care să ateste capacitatea organizatorică şi experienţa solicitantului în organizarea de proiecte specifice domeniilor arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans) : CV-uri, portofolii, extrase din presă referitoare la evenimente realizate anterior, precum şi alte documente considerate relevante;
  • Cererea de finanţare nerambursabilă;
  • Bugetul proiectului în original;
  • Declarația de parteneriat;
  • Declarația pe propria răspundere;
  • CV-urile membrilor echipei de proiect, considerate relevante, semnate, datate și însoţite de acordul scris al persoanei care participă la proiectul propus spre finanţare. Se acceptă și corespondenţă datată. CV-urile neasumate de persoana participantă la proiect nu vor fi luate în considerare.
  • CV-urile artiştilor implicaţi în proiect, semnate, datate și însoţite de acordul scris al persoanei care participă  la proiectul propus spre finanţare (se acceptă și corespondenţă datată). CV-urile neasumate de persoana participantă la proiect nu vor fi luate în considerare.
  • Copia, conformă cu originalul, a hotărârii judecătoreşti de înfiinţare, care să ateste personalitatea juridică, unde este cazul;
  • Copia, conformă cu originalul, a actului constitutiv, a statutului și a actelor doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale solicitantului, precum şi actele adiționale, după caz;
  • Copia corespunzătoare a certificatului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor (unde este cazul, în conformitate cu legislaţia în vigoare) sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalităţii juridice (în copie, conform cu originalul); pentru persoanele fizice autorizate este obligatorie depunerea certificatului de înregistrare, precum şi a certificatului constatator de autorizare (în copie, conform cu originalul);
  • Certificat de atestare fiscală (în copie, conform cu originalul);
  • Bilanţul contabil la data de 31 decembrie 2022 (în copie, conform cu originalul).

Actele menţionate vor fi prezentate, în mod obligatoriu, în format electronic și transmise astfel la adresa de email programulcantemir@icr.ro

Se va transmite un singur fișier pdf pentru fiecare proiect, cu toate documentele solicitate. Nu se vor transmite mai multe fișiere pentru un proiect.

Cheltuieli eligibile

Din finanţările nerambursabile acordate pot fi acoperite următoarele categorii de cheltuieli:

  • Cheltuieli de realizare a proiectului cultural, costuri materiale şi servicii, costuri de producţie, închirieri de spaţii şi aparatură, onorarii, prestări servicii, premii;
  • Cheltuieli ocazionate de cazarea şi transportul intern şi internaţional al participanţilor/invitaţilor;
  • Alte cheltuieli specifice, precum realizarea de studii şi cercetări, consultanţă de specialitate, tipărituri, seminarii, conferinţe, ateliere de lucru, acţiuni promoţionale şi de publicitate;
  • Diurna, acordată în condiţiile legii;
  • Cheltuieli de personal şi cheltuieli administrative aferente perioadei de realizare a proiectului cultural. Cheltuielile de personal se acoperă, cumulat, în limita unui procent de 20% din totalul finanţării nerambursabile acordate.
  • Cheltuieli cu achiziția de mijloace fixe utilizate exclusiv în scopul implementării proiectului, în procent de cel mult 25% din totalul finanțării nerambursabile acordate.
  • În cazul în care mijloacele fixe achiziționate nu sunt utilizate exclusiv în scopul implementării proiectului, se va acoperi doar amortizarea acestora pentru perioada de implementare a proiectului, fără a se depăși 25% din totalul finanțării nerambursabile acordate.
  • Cel mult 5% din totalul finanțării nerambursabile se poate acorda ca sumă forfetară pentru cheltuieli indirecte eligibile cum sunt: chirii pentru spațiile în care beneficiarul își desfășoară activitatea, consumabile asociate cu managementul proiectului, costuri pentru comunicații telefonice sau internet, cheltuieli cu energia electrică.

Informații suplimentare

Un solicitant poate depune un singur proiect pe domeniu (arte vizuale și artele spectacolului) în cadrul sesiunii de finanţare pentru anul 2023 a programului Cantemir.

Documentele menționate mai sus vor fi transmise, în mod obligatoriu, în limba română.

Pentru mai multe detalii click aici.

Vizualizări: 507
Contact

E-mail: programulcantemir@icr.ro