Programul Uniunii Europene pentru Competitivitatea Întreprinderilor și a Întreprinderilor Mici și Mijlocii (COSME)
Obiectivul apelului este de a consolida competitivitatea IMM-urilor din industriile de lifestyle și să le sporească capacitățile de inovare prin colaborări intersectoriale și paneuropene între IMM-uri, designeri și furnizori de tehnologie pentru a promova integrarea creativității, designului și a noilor tehnologii în IMM-uri pentru a obține produse, procese și procese cu valoare adăugată ridicată servicii cu valoare adăugată ridicată și, în același timp, să le îmbogățească prin schimbul de cunoștințe și competențe între diferiții actori implicați.
Propunerile de proiecte trebuie depuse în deplină conformitate administrativă (în timp util, prin intermediul platformei EMS și cuprinzând toată documentația/formularele de aplicare completate corespunzător). Propunerile de proiecte trebuie depuse numai în limba engleză.
1. Pentru a fi eligibili partenerii trebuie:
- să fie înființați într-una dintre țările eligibile (Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Țările de Jos , Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia), țările asociate COSME (Albania, Armenia, Bosnia și Herțegovina, Islanda, Kosovo, Moldova, Muntenegru, Macedonia de Nord, Serbia, Turcia și Ucraina) sau Regatul Unit.
- să fie persoane juridice care formează un consorțiu, inclusiv:
- IMM în conformitate cu definiția UE (numărul de personal <= 50 milioane EUR sau total bilanț <= 43 milioane EUR). Firmele IMM-uri trebuie să fie legal constituite cu cel puțin șase luni înainte de semnarea contractului de parteneriat - profesioniști independenți. Acestea trebuie să fie legal stabilite în conformitate cu legile fiecărei țări participante, de la semnarea acordului de finanțare și cel puțin pe toată durata implementării proiectului;
- organizații private non-profit;
- organizații private cu scop lucrativ;
- alte entități, cum ar fi: universități, organizații de cercetare, laboratoare de proiectare etc., dacă sunt justificate ca relevante pentru proiect.
- să activeze în oricare dintre sectoarele eligibile ale industriei stilului de viață: textil/modă, încălțăminte, piele/blană, mobilă/decor pentru locuință/design interior/arhitectură, bijuterii și accesorii și au oricare dintre următoarele activități comerciale: proiectare, producție/meșteșug, dezvoltare tehnologică.
- Partenerii nu trebuie să fie în proces de administrare judiciară sau faliment.
2. Parteneriate eligibile
- cererile trebuie să fie depuse de parteneriate formate din minimum doi și maximum trei parteneri eligibili;
- parteneriatele să fie transnaționale, ceea ce înseamnă că membrii trebuie să provină din cel puțin 2 țări diferite din UE sau din țările asociate COSME sau din Regatul Unit.
- fiecare parteneriat va desemna un candidat principal. Solicitantul principal poate fi doar un IMM sau un profesionist independent.
- Cel puțin două dintre următoarele roluri trebuie să fie reprezentate în cadrul parteneriatului:
- designer/creativ;
- producător/artizan/producător;
- dezvoltator de tehnologie/furnizor de tehnologie/proprietar de tehnologie;
- rolul de designer/creativ este obligatoriu pentru fiecare parteneriat eligibil.
- Parteneriatele trebuie să abordeze soluții pentru sectoarele industriale eligibile din domeniul stilului de viață, inclusiv textile/modă, încălțăminte, piele/piele, mobilier/decorațiuni de casă/design interior/arhitectură, bijuterii și accesorii.
- Solicitanții pot participa doar la o singură cerere depusă pe apel.
- Cei care au primit deja un premiu în cadrul apelurilor WORTH anterioare pot participa la aceste apeluri viitoare numai dacă ideea de proiect este complet diferită de cea premiată în cadrul apelurilor WORTH anterioare.
- Furnizorul/proprietarul/furnizorul de tehnologie trebuie să dețină sau să aibă dreptul de a utiliza liber tehnologiile relevante care urmează să fie aplicate.
- calitatea parteneriatului (maxim 20 puncte);
- calitatea și relevanța ideii de proiect (maxim 40 de puncte);
- analiza prospectiva: potentialul pieței și sustenabilitatea rezultatelor așteptate (maxim 40 de puncte).
Pentru mai multe detalii click aici.