Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Ajutor de minimis - Creşterea competitivităţii produselor industriale

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Perioada de depunere

întreprinderi, societăţi cooperative, entităţi din infrastructura pentru evaluarea conformităţii produselor industriale, asociaţii profesionale, patronate de ramură

care activează în sectoarele industriei prelucrătoare şi al recuperării materialelor, conform secţiunii C poziţiile 1310-3320, sau/şi recuperarea materialelor, conform secţiunii E poziţiile 3831-3832 

până la 200.000 de euro

14.11.2022  – 29.12. 2022

 

Obiectivul schemei de ajutor de minimis

Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constă în sprijinirea dezvoltării durabile a întreprinderilor cu activitatea principală industrie prelucrătoare, în sectoarele care se regăsesc în codurile CAEN 1310-3320 și/sau 3831-3832.

Prezenta schemă de minimis finanțează următoarele activități:

  1. implementarea şi certificarea sistemelor de management al calităţii şi/sau a sistemelor de management al mediului şi/sau schema de management de mediu şi audit - EMAS;
  2. implementarea şi certificarea sistemelor de management al sănătăţii şi siguranţei ocupaţionale, a sistemelor de management pentru responsabilitate socială şi de igienă alimentară şi/sau a sistemelor de management al securităţii informaţiei;
  3. dotarea şi/sau modernizarea laboratoarelor de testare şi etalonare existente, precum şi acreditarea acestora, după caz;
  4. certificarea voluntară a produselor şi/sau obţinerea etichetei ecologice pentru produse;
  5. asimilarea de tehnologii şi produse noi care se realizează de operatorii economici pentru valorificarea rezultatelor cercetărilor obţinute în cadrul programelor de cercetare-dezvoltare finanţate din fonduri publice şi aplicarea invenţiilor autorilor români protejate de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci;
  6. efectuarea de analize de evaluare comparativă pentru activităţi din industria prelucrătoare în vederea realizării planurilor de restructurare-dezvoltare-viabilizare, a căror implementare va fi monitorizată;
  7. organizarea şi amenajarea în incinta operatorilor economici, în spaţiile existente, de expoziţii şi/sau standuri de prezentare a produselor industriale;
  8. înregistrarea şi protejarea pe piaţa externă a mărcilor, desenelor şi modelelor industriale româneşti. 

Administrator al schemei de ajutor de minimis este Ministerul Economiei, prin Direcția Politici Industriale și Competitivitate, pentru gestionarea fondurilor destinate Programului de creștere a competitivității produselor industriale. 

Bugetul și intensitatea ajutorului

Bugetul total estimat al schemei de ajutor minimis este de  30.000.000 lei.

Numărul  estimat al beneficiarilor prezentei scheme este: 75

  • Suma maximă acordată unui beneficiar din bugetul schemei este egală cu echivalentul în lei al sumei de 200.000 de euro
  • Suma minimă alocată din bugetul schemei pentru un proiect este egală cu echivalentul în lei al sumei de 5.000 de euro.

Pentru verificarea încadrării în nivelul maxim al ajutorului de minimis exprimat în euro se utilizează cursul de schimb stabilit de Banca Naţională a României, valabil la data semnării contractului de finanţare.

Intensitatea și cumulul ajutorului de minimis

Ajutorul de minimis este acordat sub formă de grant, din fonduri bugetare, prin bugetul Ministerului Economiei.

Intensitatea maximă a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme de finanțare este de :

  1. 50%  pentru tipurile de proiecte care se încadrează în activităţile prevăzute la  pct. 1 lit. a)-f);
  2. 30% pentru tipurile de proiecte care se încadrează în activitatea prevăzută la pct. 1 lit. g); 
  3. 45% pentru tipurile de proiecte care se încadrează în activitatea prevăzută la pct. 1 lit. h), indiferent de beneficiar.  

Beneficiarii activităţilor menționate la pct.1 din prezentul ghid sunt următorii: 

   a) pentru activităţile de la lit. a) şi d) - întreprinderi mari şi societăţi cooperative

   b) pentru activităţile de la lit. b), e), g) și h) - microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii, mari şi societăţi cooperative

   c) pentru activităţile de la lit. c) - întreprinderi mari, societăţi cooperative mari şi entităţi din infrastructura conformităţii produselor industriale

   d) pentru activităţile de la lit. f) - toți beneficiarii menționați la lit a), b), c) precum  şi asociaţii profesionale sau patronate de ramură. 

Eligibilitate solicitanți și proiecte

Prezenta schemă de ajutor de minimis se adresează întreprinderilor, inclusiv societăţilor cooperative, care activează în sectoarele industriei prelucrătoare şi al recuperării materialelor, conform secţiunii C poziţiile 1310-3320, sau/şi recuperarea materialelor, conform secţiunii E poziţiile 3831-3832 din Clasificarea activităţilor din economia naţională (CAEN), precum şi entităţilor din infrastructura pentru evaluarea conformităţii produselor industriale, asociaţiilor profesionale şi patronatelor de ramură. 

Intreprindere - orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul juridic şi de modul de finanţare al acesteia, inclusiv entitățile nonprofit; 

Societate cooperativă – o asociaţie autonomă de persoane fizice şi/sau juridice, după caz, constituită pe baza consimţământului liber exprimat de acestea, în scopul promovării intereselor economice, sociale şi culturale ale membrilor cooperatori, fiind deţinută în comun şi controlată democratic de către membrii săi, în conformitate cu principiile cooperatiste, conform prevederilor Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată.   

Pentru a beneficia de ajutorul de minimis solicitanții trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: 

  1. să fie persoane juridice cu sediul în România, înregistrate la registrul comerţului ca societăţi comerciale sau ca societăţi cooperative care îşi desfăşoară activitatea în România;
  2.   să realizeze profit din activitatea de exploatare, conform ultimei situaţii financiare anuale transmise şi înregistrate la administraţia teritorială a Ministerului Finanţelor; 
  3. să nu se afle în stare de insolvenţă, să nu aibă afacerile administrate de un judecător-sindic, să nu le fi fost impusă nicio restricţie asupra activităţii comerciale, să nu fie subiectul unor aranjamente între creditori sau să se afle într-o altă situaţie similară cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege;
  4. să nu înregistreze datorii restante la bugetul de stat, respectiv bugetele locale, atestate prin certificate fiscale; fac excepţie operatorii economici care beneficiază de înlesniri la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, acordate prin convenţii şi/sau ordine conform prevederilor legale şi respectă termenele de plată, atestate prin certificate fiscale;
  5.  reprezentantul legal să nu fi fost supus unei condamnări în ultimii 3 ani de către nicio instanţă de judecată, din motive profesionale sau etic profesionale;
  6. să nu se afle în dificultate conform art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piața internă în aplicarea articolelor 107 și 108 din tratat, cu modificările și completările ulterioare;
  7. întreprinderea unică să nu fi beneficiat în ultimii 2 ani fiscali şi în anul fiscal în curs, fie din surse ale bugetului de stat sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, de ajutor de minimis, care, cumulat cu suma solicitată în proiect, să depăşească echivalentul în lei a 200.000 euro și de 100.000 euro pentru beneficiarii care desfășoară activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra cost;
  8. să nu fi fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene sau a Consiliului Concurenței de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu dobânzile și penalitățile aferente;
  9. să deţină resursele financiare necesare asigurării cofinanţării pentru implementarea proiectului;
  10. să realizeze produse prelucrate pentru care există piaţă asigurată;
  11. să aibă structura organizatorică specializată pentru implementarea proiectului, pentru categoriile de activităţi prevăzute la pct. 1 lit. a) -c), din prezentul ghid; 
  12. să prezinte sinteza rezultatelor cercetărilor şi, după caz, copia brevetului eliberat de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci şi să demonstreze avantajele aplicării industriale a acestora, pentru activităţile prevăzute la pct. 1 lit. e) din prezentul ghid;
  13. să prezinte certificatul de înregistrare a mărcilor, desenelor şi a modelelor industriale de la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci şi să demonstreze avantajele înregistrării acestora pe pieţele externe pentru proiectele aferente activităţii prevăzute la pct. 1 lit. h) din prezentul ghid;

Proiectele pot să conţină una sau mai multe activităţi dintre cele prevăzute la  pct.1, lit.a) -h).

Eligibilitatea proiectului

Pentru a fi eligibil în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, un proiect trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii: 

  1. să se încadreze în categoriile de activităţi prevăzute la pct.1;
  2. să conţină etapele proiectului, precum şi structura de finanţare pe etape;
  3. să asigure implementarea proiectului în maximum 24 de luni de la încheierea contractului de finanţare; 
  4. să prezinte elementele care fundamentează rezultatele estimate la finalizarea proiectului; 
  5. dimensiunea finanţării solicitate, pentru activităţile menţionate la pct.1, trebuie să se încadreze în următoarele limite, din totalul cheltuielilor eligibile, respectiv:
  • 50% din cheltuielile eligibile efectuate de beneficiari de la bugetul de stat, şi 50% cofinanţare din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se încadrează în activităţile prevăzute la pct.1 lit. a) - f);
  • 30% din cheltuielile eligibile efectuate de beneficiari de la bugetul de stat şi 70% cofinanţare din surse proprii ale beneficiarilor pentru tipurile de proiecte care se încadrează în activitatea prevăzută la pct.1 lit. g);
  •  45% din cheltuielile eligibile efectuate de beneficiari de la bugetul de stat şi 55% cofinanţare din surse proprii ale beneficiarilor, pentru tipurile de proiecte care se încadrează în activitatea prevăzută la pct.1 lit. h).

Cheltuieli eligibile

Programul finanţează cheltuielile eligibile, aferente activităților menţionate la pct. 1, numai pentru activităţile şi echipamentele legate direct de obiectivul proiectului, astfel: 

 1. Pentru proiectele privind implementarea şi certificarea sistemului de management al calităţii (conformarea cu SR EN ISO 9001:2015 şi IATF 16949:2016) se finanțează: 

  1. instruirea personalului în domeniul calităţii, cursuri autorizate pentru reprezentantul/reprezentanţii managementului pentru calitate, auditorul/auditorii intern/interni şi personalul implicat;
  2. consultanţă pentru elaborarea manualului calităţii şi/sau a procedurilor şi implementarea sistemului pe niveluri; 
  3. achiziționare tehnică de calcul, soft şi hard pentru urmărire, aparatură şi dispozitive de măsurare, control şi monitorizare a proceselor şi produselor; 
  4. cheltuieli aferente activităţii de evaluare şi certificare a sistemului, în baza contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.  

2. Pentru proiectele privind implementarea şi certificarea sistemului de management de mediu (conformarea cu SR EN ISO 14001:2015) se finanțează:   

  1. analiza situaţiei actuale, instruirea personalului în domeniul managementului de mediu, cursuri autorizate pentru reprezentantul/reprezentanţii managementului de mediu, auditorul/auditorii intern/interni şi personalul implicat; 
  2. consultanţă pentru elaborarea manualului şi/sau procedurilor şi implementarea sistemului pe niveluri; 
  3. achiziționare tehnică de calcul, soft şi hard pentru urmărire, aparatură şi dispozitive de măsurare, control, monitorizare şi analiză a emisiilor, precum şi echipamente pentru rezolvarea problemelor de mediu, în baza Programului de conformare stabilit de Agenţia teritorială de mediu, ca parte integrantă a autorizaţiei de mediu; 
  4. cheltuielile aferente activităţii de evaluare şi certificare a sistemului, în baza contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.  

Nu se finanţează aparatură de supraveghere audio/video.

În cadrul activităţii de consultanţă nu se acordă finanţare de la bugetul de stat pentru selecţia certificatorului şi auditul de precertificare.

Nu se finanţează alte cheltuieli ulterioare obţinerii certificatului, inclusiv taxa de  utilizare a siglei certificatorului pentru primul an de la certificare.

3. Pentru proiectele privind schema de management şi audit EMAS conforme cu legislaţia europeană şi naţională în domeniu, respectiv Regulamentului (CE) nr. 1.221/2009 privind participarea voluntară a organizaţiilor la un sistem comunitar de management de mediu şi audit (EMAS) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 761/2001 şi a deciziilor 2001/681/CE şi 2006/193/CE ale Comisiei, Hotărârea Guvernului nr. 57/2011 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.221/2009 şi Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 2.086/2011 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare în sistemul comunitar de management de mediu şi audit – EMAS, se finanțează:   

  1. costurile pentru îndeplinirea cerinţelor în vederea obţinerii înregistrării EMAS şi de verificare şi validare a informaţiilor de către verificatorii de mediu în procesul de evaluare a performanţelor de mediu ale organizaţiei; 
  2. costurile pentru obţinerea înregistrării EMAS acordate de către Comitetul Consultativ EMAS.

4. Pentru proiectele privind implementarea şi certificarea sistemelor de management al sănătăţii şi siguranţei ocupaţionale, a sistemelor de management pentru responsabilitate socială şi de igienă alimentară şi/sau a sistemelor de management al securităţii informaţiei–SMSI-(conformarea cu SR ISO 45001:2018 şi SR  ISO IEC 27002:2022) se finanțează: 

  1. efectuarea analizei situaţiei actuale, instruirea personalului în domeniul managementului specific, cursuri autorizate pentru reprezentantul/reprezentanţii managementului de sistem, auditorul/auditorii intern/interni şi personalul implicat;
  2. consultanţă pentru elaborarea manualului şi/sau a procedurilor şi implementarea sistemului pe niveluri;
  3. achiziționare tehnică de calcul, soft şi hard pentru urmărire;
  4.  cheltuielile aferente activităţii de evaluare şi certificare a sistemului, în baza contractului încheiat cu un organism de certificare acreditat;
  5. efectuarea unor dotări specifice privind încadrarea întreprinderii în cerinţele standardelor respective.

Exemple de tehnică de calcul:sisteme de calcul integrate, calculatoare, servere, periferice (imprimante, multifuncţionale, scanere, plotere), structura reţea (cablistică, swich-uri, routere) şi sisteme de operare şi protecţie, softuri dedicate, soft şi hard pentru urmărire şi supraveghere, după caz: camere video, sisteme de supraveghere şi control acces, sisteme şi programe de protecţie, sisteme de monitorizare şi stocare a datelor de acces (pe diverse suporturi), numai în cazul SMSI.

Dotările specifice pentru care se acordă fonduri de la buget constau în:

(1). Reabilitarea instalaţiei electrice de iluminat în spaţiile existente:

- lucrări de reabilitare a instalaţiei de iluminat interior şi/sau completarea instalaţiei de iluminare locală pentru operaţiile care necesită acest lucru şi achiziţionarea de materiale auxiliare specifice: cabluri, cleme, comutatoare, întrerupătoare, tablouri pentru siguranţe, prize, corpuri de iluminat etc.

(2). Asigurarea ventilaţiei în spaţiile existente:

- dotarea cu instalaţii de exhaustare locală şi/sau centralizată pentru absorbţia vaporilor, prafului sau altor noxe specifice fiecărui loc de muncă şi accesoriile necesare pentru punerea în funcţiune a acestora;

- dotarea cu instalaţii de ventilare şi neutralizare a noxelor, tubulatură şi accesoriile necesare pentru punerea în funcţiune a acestora;

- dotarea instalaţiilor cu filtre de reţinere a noxelor (praf, compuşi volatili etc.).

(3). Asigurarea temperaturii optime în spaţiile existente:

- lucrări de izolare termică a spaţiilor de lucru;

- lucrări de reabilitare a spaţiilor de producţie: compartimentări cu materiale uşoare, pardoseli, zugrăveli, vopsiri, reparaţii tencuieli, reparaţii tavane, amenajări plafoane false pentru protecţia elementelor sub tensiune şi a tubulaturii de ventilaţie şi de absorbţie a noxelor, reparaţii hidroizolaţii şi termoizolaţii acoperiş hale de producţie şi materialele auxiliare necesare (ex.: astereală, jgheaburi, burlane, guri de scurgere, deflectoare  etc.);

- instalaţie de încălzire: centrală termică şi/sau cazane ce utilizează diverşi combustibili, panouri solare, radiatoare şi alte aparate pentru încălzirea spaţiilor şi furnizarea apei calde menajere, accesoriile necesare pentru punerea în funcţiune;

- instalaţii de climatizare şi accesoriile şi materialele auxiliare necesare pentru punerea în funcţiune a acestora;

- achiziţionarea şi montarea de tâmplărie termoizolantă.

(4). Lucrători cu dizabilităţi:

La organizarea locurilor de muncă unde există lucrători cu dizabilităţi trebuie să se ţină seama de prevederile legale specifice  acestora,  în special în ceea ce priveşte amenajările: uşile, căile de acces, scările, duşurile, chiuvetele, WC-urile şi posturile de lucru utilizate sau ocupate direct de lucrătorii cu dizabilităţi.

5. Pentru proiectele privind dotarea laboratorului şi/sau modernizarea laboratoarelor de testare şi etalonare existente se finanțează cheltuieli privind

  1. achiziţionarea şi instalarea de instrumente, echipamente şi aparatură pentru determinări specifice produselor şi activităţilor realizate, inclusiv echipamente IT şi programe informatice specifice, achiziţionarea de mobilier specific laboratoarelor, precum și cursuri specializate pentru utilizarea echipamentelor achiziţionate;  
  2. cheltuieli pentru obţinerea de acorduri, avize, autorizaţii; 
  3. conformarea cu cerinţele standardului SR EN ISO /IEC 17025:2018 în cazul în care se doreşte acreditarea laboratorului, consultanţă pentru elaborarea documentaţiei, cheltuieli aferente acreditării în baza contractului încheiat cu organismul de acreditare (dacă este cazul).  
Precizări :
- dotarea laboratorului: achiziţionarea şi instalarea de instrumente, echipamente şi aparatură de laborator pentru determinări specifice produselor şi activităţilor realizate, inclusiv echipamente IT şi programe informatice specifice, achiziţionarea de mobilier specific laboratoarelor inclusiv nişe şi/sau instalaţii de climatizare ;
- modernizarea laboratorului: compartimentări cu materiale uşoare în spaţii existente, tencuieli interioare, zugrăveli, placări cu gresie şi faianţă, izolaţii inclusiv tâmplărie  termoizolatoare, climatizare, instalaţii interioare şi/sau reţele locale aferente funcţionării laboratorului (apă, aer, gaze, electricitate, căldură);
- nu se finanţează de la bugetul de stat lucrări de modernizare decât întreprinderilor  care dovedesc proprietatea spaţiilor unde sunt amplasate laboratoarele, cât şi faptul că nu sunt grevate de sarcini;
- în cazul în care proiectul prevede pe lângă dotare/modernizare şi acreditarea laboratorului se va avea în vedere că durata de obţinere a certificatului de acreditare este de minim 10 luni de la data semnării contractului cu organismul naţional de acreditare RENAR. 
 

6. Pentru proiectele privind certificarea voluntară a produselor şi/sau obţinerea etichetei ecologice pentru produse se finanțează: 

  1. costuri legate de încercări de laborator efectuate în vederea certificării; 
  2. costul produselor supuse verificării în scopul certificării, atunci când în timpul testării produsele sunt distruse; 
  3. achiziționarea tehnicii de calcul necesară producţiei, reglării şi verificării produselor şi echipamentelor supuse verificărilor de certificare;  
  4. testarea produselor în vederea îndeplinirii criteriilor de acordare a etichetei ecologice pe grupe de produse - analize, teste şi alte încercări necesare (pentru produsele a căror procedură de acordare a etichetei ecologice este stabilită prin legislaţia europeană şi naţională), inclusiv costul produselor supuse verificării, dacă acestea sunt distruse în timpul testării;
  5. consultanţă pentru elaborarea documentelor, tarife pentru obţinerea dreptului de utilizare a etichetei ecologice; 
  6. cheltuieli  legate de activitatea de evaluare şi certificare a produselor aflate în fabricaţie, în baza contractului încheiat cu organismul de certificare acreditat.

 

7. Pentru proiectele privind asimilarea de tehnologii şi produse noi care se realizează de operatorii economici pentru valorificarea rezultatelor cercetărilor obţinute în cadrul programelor de cercetare-dezvoltare finanţate din fonduri publice şi aplicarea invenţiilor autorilor români protejate de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci se finanțează: 

  1. asimilarea de tehnologii şi produse noi, achiziţionarea de echipamente, componente/subansamble şi/sau materiale, precum şi costurile cu manopera pentru realizarea de echipamente şi/sau instalaţii;
  2. cheltuieli de construcţii - montaj pentru echipamente şi/sau instalaţii necesare asimilării de tehnologii şi produse noi; 
  3. asistenţa tehnică pentru asimilarea de tehnologii şi produse noi, costuri privind testările şi punerea în funcţiune.
Precizări:
Se finanțează inclusiv :
- materii prime şi materiale pentru realizarea prototipurilor şi pentru încercări de reglare, ajustare şi realizare produs, după caz;
- cheltuieli legate de certificarea produselor realizate, în cazul în care certificarea se încadrează în domeniul voluntar.
 
8. Pentru proiectele privind efectuarea de analize de evaluare comparativă pentru activităţi din industria prelucrătoare în vederea realizării planurilor de restructurare-dezvoltare-viabilizare, a căror implementare va fi monitorizată, se finanțează:  
a) activităţi de documentare şi pregătirea datelor;  
b) consultanţă cu firme specializate în întocmirea analizelor, dacă este cazul.  

Precizări:

În cazul acestei activităţi aprobarea plăţii analizelor efectuate se va realiza numai după avizarea de către conducerea Direcției Politici Industriale și Competitivitate a planurilor de restructurare-dezvoltare-viabilizare rezultate ca urmare a analizei efectuate.

 

9. Pentru proiectele privind organizarea şi amenajarea în incinta operatorilor economici, în spaţiile existente, de expoziţii şi/sau standuri de prezentare a produselor industriale se finanțează:  
a) pregătirea spaţiului de expunere existent, organizarea şi amenajarea standurilor de prezentare;
b) prezentarea produselor: mobilier specific, videoproiector, ecran. 
Precizări:
Se finanţează lucrări şi/sau instalaţii întreprinderilor care dovedesc proprietatea spaţiilor unde se organizează expoziţiile, inclusiv lipsa de sarcini a acestora.
 

10. Pentru proiectele privind înregistrarea şi protejarea pe piaţa externă a mărcilor, desenelor şi modelelor industriale româneşti se finanțează cheltuieli legate de activităţile de înregistrare a mărcilor, desenelor şi modelelor industriale româneşti pe diverse pieţe. 

Precizări generale

Acţiunile de certificare sistem şi/sau produse, precum și cele de acreditare ale laboratoarelor se consideră finalizate când se prezintă copia certificatului; aceasta trebuie să conţină menţiunea “Conform cu originalul”, semnătura împuternicitului legal.
 Nu se acordă fonduri de la buget pentru întocmirea dosarelor de licitaţie, analiza şi/sau selecţia ofertelor, activităţi de cercetare şi proiectare.
Facturile cuprind numai cheltuielile eligibile aferente realizării proiectului, în caz contrar acestea nu sunt decontate.
Toate cheltuielile eligibile sunt considerate fără TVA, de asemenea nu sunt finanţate: comisioane, taxe, taxe vamale şi cheltuieli de transport. 
 
 

Evaluare și selecție

a. Etapa de verificare a conformităţii documentelor care cuprinde:

  • înregistrarea cererii de finanțare;
  • verificarea dosarului din punct de vedere al conformităţii documentelor necesare încheierii contractului de finanțare.

Pentru a se asigura conformitatea documentelor se verifică toate documentele care trebuie să însoţească cererea de finanțare, prevăzute la Capitolul I, pct. 9, ținând cont de precizările și atenționările inserate.

b. Etapa verificării îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate pentru solicitanţi și a criteriilor de eligibilitate a proiectelor, conform  HG nr. 1510/2008 și a prezentului ghid, care cuprinde:

  • analiza de către Ministerul Economiei a cererii de finanțare, a documentelor anexate acesteia și a condițiilor de eligibilitate;
  • solicitarea de informaţii şi/sau documente pentru completarea cererii de finanțare, dacă este cazul;
  • evaluarea tehnico-financiară a proiectelor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate de către Comisia prevăzută la art. 13 din schemă, denumită în continuare Comisia;
  • selecția de către Comisie a proiectelor eligibile.

Depunerea proiectelor

Solicitantul depune, direct sau prin poştă (servicii de curierat) cu confirmare de primire, la Registratura Ministerului Economiei din Calea Victoriei nr. 152, sector 1, Bucureşti, cererea de  finanțare însoţită de documentele justificative necesare pentru evaluare într-un exemplar pe suport de hârtie și în format electronic de tip memory stick. Pe plic se va menționa Direcția Politici Industriale și Competitivitate-  Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale. 
  
Înregistrarea cererilor de  finanţare se realizează doar în intervalul sesiunilor de 30 de zile lucrătoare, comunicate pe site-ul Ministerului Economiei, respectiv în perioada 14 noiembrie 2022 – 29 decembrie 2022.

 

Vizualizări: 144
Știri recente
Azi, 18 mai 2024
Ieri, 17 mai 2024