Proiectele câștigătoare se vor încadra în cel puțin una dintre următoarele categorii și subcategorii:
Educație
- Diminuarea fenomenului de abandon școlar în rândul comunităților din mediul rural (grădiniță, școală primară, gimnaziu, liceu)
- Îmbunătățirea condițiilor din unitățile de învățământ din medii defavorizate – asigurarea unor condiții optime (curățenie, toalete în școală), cabinet medical școlar, echipare laboratoare, bibliotecă, echipare săli de sport
- Digitalizarea școlilor: echipamente, metode interactive de predare, metode interactive de formare a cadrelor didactice
- Educație pentru un stil de viață sănătos (alimentație, activitate fizică, igienă, sănătate mentală, etc.)
- Educație sexuală
- Școli postliceale de asistenți medicali – susținerea unor idei diferite, programe de formare, finanțare pentru creșterea numărului de absolvenți, etc.
- Educație pentru conștientizarea emoțiilor și gestionarea lor
- Programe de consiliere în rândul elevilor pentru descoperirea aptitudinilor și îndrumare pentru următoarele etape școlare
- Programe destinate tinerelor mame din mediul rural, care să vizeze creșterea și sănătatea copiilor
- Programe de integrare în societate și dezvoltare personală a copiilor instituționalizați
- Programe de justiție juvenilă alternativă și formare de specialiști în domeniu.
Sănătate
- Programe de prevenție medicală în comunități defavorizate
- Programe integrate în vederea îmbunătățirii stilului de viață al copiilor (de exemplu programe de prevenție medicală)
- Programe de implementare a cursurilor de prim ajutor
- Proiecte inovative cu aplicabilitate în sănătate
- Programe integrate destinate recuperării diferitelor tipuri de dependență (droguri, alcool etc.)
- Programe care să diminueze riscurile petrecerii unui timp îndelungat în fața dispozitivelor electronice (impact psihologic, postură, oftalmologie etc.)
- Educație pro-sănătate
- Programe de prevenție medicală în rândul copiilor instituționalizați.
Mediu
- Proiecte menite să găsească soluții pentru realizarea mai multor spații verzi
- Proiecte care pot diminua risipa de resurse (alimente, energie, apă etc.)
- Programe de reciclare/reutilizare (educație, implementare, etc.)
- Educatie pro-mediu.
În Campanie se pot înscrie organizațiile non-guvernamentale fără scop lucrativ (asociație, fundație, federație, înregistrate în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor în conformitate cu prevederile Ordonanței nr. 26/2000 privind asociațiile și fundațiile), denumite „ONG” menționate și acceptate ca beneficiari ai sponsorizării în conformitate cu prevederile Legii Sponzorirării și care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- Sunt înființate de cel puțin doi ani;
- La data înscrierii au terminat de implementat cel puțin două proiecte cu impact social în domeniul educației, sănătății sau mediului, având rezultate concrete (cu demonstrarea impactului respectiv prin exemple etc) și cel puțin 100 de beneficiari/proiect;
- Au experiență demonstrată și ușor de analizat în desfășurarea de proiecte de responsabilitate socială (raport anual de activitate sau altă modalitate transparentă de comunicare a activității anuale cum ar fi site web, raport de audit etc, precum și bilanț financiar pe ultimul an fiscal);
- Au capacitatea de a dezvolta activități din domeniul pentru care depun proiectul, aspect care să reiasă din actul constitutiv/stututul propriu;
- Sunt înființate și funcționează legal conform legislației din România și pot face dovada înscrierii și figurării în Registrul asociațiilor și fundațiilor și în Registrul entităților/unităților de cult.
În Campanie se pot înscrie și instituțiile și autoritățile publice, care pot beneficia de sponsorizări potrivit legii („Instituțiile”) și care îndeplinesc următoarele condiții:
- Au terminat de implementat cel puțin două proiecte cu impact social din domeniul educației, sănătății sau mediului, având rezultate concrete și cel puțin 100 de beneficiari/proiect;
- Au experiență demonstrată și ușor de analizat în desfășurarea de proiecte de responsabilitate socială - raport anual de activitate sau altă modalitate transparentă de comunicare a activității anuale în domeniul responsabilității sociale (site web, raport de implicare socială etc);
- Sunt înființate și funcționează legal conform legislației din România.
Fiecare participant are dreptul să înscrie maximum 2 proiecte, care să răspundă criteriilor de eligibilitate din regulament. Dacă un participant va depune mai mult de două proiecte, vor fi luate în considerare în cadrul Campaniei numai primele două proiecte înscrise, conform ordinii cronologice, restul fiind respinse fără a fi verificate / analizate.
- Impactul proiectului (30 de puncte din cele 100 de puncte maxime aferente notei finale)
- Coerența și eficiența proiectului (50 de puncte din cele 100 de puncte maxime aferente notei finale)
- Sustenabilitate (20 de puncte din cele 100 de puncte maxime aferente notei finale)
Pentru mai multe detalii, click aici.