Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

NESsT & IKEA Social Entrepreneurship & Fundația Cisco: Inițiativa NESsT de Angajare a Refugiaților

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere
Întreprinderi care demonstrează un angajament puternic de a-și adapta și/sau extinde afacerile pentru a putea oferi locuri de muncă de calitate comunității de refugiați
  • între 35 000 și 75 000 EUR sub formă de granturi recuperabile (împrumuturi pe termen lung, fără dobândă) per întreprindere socială;
  • Între 10.000 și 20.000 de euro sub formă de granturi per întreprindere socială.
23 septembrie 2022

Finanțator & Operator de program

NESsT împreună cu IKEA Social Entrepreneurship și  Fundația Cisco

Scop

NESsT împreună cu IKEA Social Entrepreneurship șiFundația Cisco, au încheiat un parteneriat pentru a lansa Inițiativa NESsT de Angajare a Refugiaților pentru a sprijini cincisprezece întreprinderi care lucrează cu refugiați și alte comunități insuficient deservite din Polonia și România. Inițiativa vizează crearea a 2 000 de locuri de muncă și îmbunătățirea vieții a 5 000 de refugiați.

Inițiativa va oferi finanțare și asistență în afaceri unei cohorte de întreprinderi de impact din Polonia și România care oferă refugiaților sprijin pe termen lung pentru ocuparea forței de muncă, inclusiv formare profesională, oportunități de locuri de muncă de calitate și servicii suplimentare de suport (de exemplu, servicii de sănătate mintală, cursuri de limbi străine, sprijin pentru accesarea permiselor de muncă și servicii de îngrijire a copiilor, laptopuri, printre altele).

Sume și tipuri de instrumente financiare disponibile:

  • între 35 000 și 75 000 EUR sub formă de granturi recuperabile (împrumuturi pe termen lung, fără dobândă) per întreprindere socială, pentru a finanța eforturile de creștere a afacerilor, incluzând atât investiții cât și capitalul de lucru.
  • Între 10.000 și 20.000 de euro sub formă de granturi per întreprindere socială pentru finanțarea burselor care plătesc servicii suport pentru refugiați, inclusiv sprijin pentru accesarea permiselor de muncă, a serviciilor de sănătate mintală, a îngrijirii copiilor, cursuri de limbi străine și laptopuri etc.
  • Întreprinderile sociale selectate vor primi fie granturi recuperabile, fie granturi, fie ambele, în funcție de potențialul lor de impact și de nevoia de investiții.

Beneficii suplimentare: 

  • Mentorat, măsurarea impactului social, traininguri cu experți din rețelele IKEA, Cisco și NESsT.
  • Acces la masterclass-uri alături de o comunitate de antreprenori sociali axată pe vânzări, marketing, brand building, impact social, DEI.
  • Apariții pe toate canalele media ale ecosistemului investițiilor de impact, cum ar fi buletine informative, social media, publicații etc.

Criterii de eligibilitate

Cine poate aplica?

Întreprinderi care demonstrează un angajament puternic de a-și adapta și/sau extinde afacerile pentru a putea oferi locuri de muncă de calitate comunității de refugiați. Antreprenorii trebuie să demonstreze că au potențialul de a-și dezvolta afacerile într-un mod durabil, creând în același timp oportunități de angajare.

Impactul social și de mediu

  • Inițiativa vizează întreprinderi care pot îmbunătăți mijloacele de trai ale comunităților cu venituri mici și ale comunităților insuficient deservite.
    • Potențialul de a genera peste 100 de locuri de muncă în următorii cinci ani prin angajarea directă a refugiaților, plasarea refugiaților în câmpul muncii sau aprovizionarea de la furnizori refugiați
    • Se acordă prioritate întreprinderilor care au acordat deja oportunități de angajare/furnizare pentru cel puțin 50 de persoane din grupuri vulnerabile (migranți și refugiați, femei dezavantajate, tineri aflați în situații de risc, persoane cu dizabilități, mici producători, minorități etnice)
    • Angajament dovedit față de practicile și politicile de mediu pozitive și dorința de a continua să le adopte

Oportunitate clară de creștere

  • Întreprinderea ar trebui să aibă un produs sau un serviciu atractiv , cu dovezi ale cererii care pot include:
    • Vânzări anuale de peste 75.000 EUR de preferat
    • Participarea la o piață care se extinde sau posibilitatea de a intra pe o nouă piață (segment de clienți, zonă geografică nouă etc.)
    • Oportunitatea de a-și crește semnificativ veniturile și de a crea o structură sustenabilă costuri-venituri în următoarele 18-24 de luni
    • În cazul în care întreprinderea nu a ajuns încă la break-even, demonstrează potențialul de a-l ajunge și de a deveni profitabilă în următoarele 18-24 de luni
  • Întreprinderile care abordează lipsurile de personal din următoarele sectoare sunt încurajate în special să aplice:
    • Tehnologia informației (IT)
    • Transporturi
    • Logistică depozitare
    • Îngrijirea copiilor și a persoanelor în vârstă
    • Administrare retail
    • Catering

Echipă puternică

  • Întreprinderea ar trebui să aibă o echipă de management competentă (2-4 persoane) care să demonstreze următoarele:
    • Istoricul de a fi lucrat împreună 2 + ani, de preferință, cu abilități de afaceri complementare
    • Rezultate dovedite ale performanței și conduită etică în afaceri (reflectate în politici și practici)
    • Procese în vigoare pentru a include deciziile principalelor părți interesate și bune practici comerciale (de exemplu, bugetul aprobat anual, controalele financiare, procedurile de achiziții competitive)
    • Preferință pentru echipele de management care includ femei și alte persoane vulnerabile
    • Un membrul al echipei vorbitor de limba engleza, pentru a participa la program este preferat.

Activități eligibile

Exemple de utilizare a finanțării: 

  • Adaptarea liniilor de afaceri actuale pentru a include refugiații
  • Crearea unei noi linii de afaceri pentru angajarea refugiaților
  • Validarea modelului de afaceri
  • Îmbunătățirea produsului / serviciului
  • Definirea / îmbunătățirea / instalarea modelului de operațiuni 
  • Extinderea capacității de vânzări și marketing
  • Instituirea unor sisteme de urmărire a impactului social 

Procesul de aplicare

  • Examinați formularul de aplicare și pregătiți toate informațiile necesare, inclusiv un videoclip (a se vedea mai jos).
  • Creați un scurt videoclip, de cel mult 3 minute, în care explicați: 
  • Adaptarea/extinderea/inovația afacerii pe care doriți să o implementați
  • Cum vă va ajuta această strategie să oferiți locuri de muncă de calitate refugiaților
  • De ce sunteți motivați să faceți acest lucru 
  • Încărcați videoclipul pe YouTube și copiați linkul în formularul de aplicare atunci când vi se solicită.
  • Depuneți cererea până la data de 23 septembrie 2022.

Pentru mai multe detalii, click aici

Vizualizări: 91