Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Stars4Media NEWS

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere
  • organizații de știri medii (25-200 de angajați) până la mari (>200 de angajați).

Organizațiile mai mici și companiile tehnologice se pot alătura, de asemenea, atâta timp cât sunt parteneri cu o organizație de știri mai mare.

până la 100.000 euro per proiect, respectiv până la 88.000 euro suport în numerar și coaching, formare personalizată 30 iunie 2022

Finanțator

Comisia Europeană, prin programul Europa Creativă

Operator de program

Stars4Media NEWS este implementat de un consorțiu format din patru parteneri: Vrije Universiteit Brussel (VUB), coordonatorul proiectului, Europe’s MediaLab  (Fondation EURACTIV), Asociația Mondială a Editorilor de Știri (WAN-IFRA) și Centrul European de Jurnalism (EJC).

Obiectiv

Stars4Media este un program de formare pentru profesioniștii media și primul proiect pilot pentru organizațiile media europene, care urmărește facilitarea cooperării dintre profesioniștii media („stelele în devenire”) pentru a accelera inovarea media și acoperirea transfrontalieră în Europa.

Arii de interes

Candidații interesați pot depune proiecte sub una dintre următoarele două arii:

  • Proiecte colaborative de transformare a afacerii (aproximativ 50% din proiectele selectate)

Transformarea afacerii va aduna proiecte a caror scop este transformarea partiala sau totala a companiei, cu impact asupra unuia sau mai multor departamente si/sau fluxuri de lucru. Această pistă ar putea acoperi subiecte precum diversificarea modelelor de venituri, noi abordări în ceea ce privește implicarea publicului și monetizarea, dezvoltarea standardelor profesionale/tehnice comune.

  • Proiecte colaborative de transformare în sala de presă (aproximativ 50% din proiectele selectate)

Transformarea redacției va aduna proiecte al căror scop este transformarea parțială sau totală a redacției, cu impact în mod specific asupra funcționării și organizării activităților de producție de conținut editorial și de știri. Ar putea acoperi dimensiuni precum metodele de raportare ajustate, metode de producție inovatoare, metode de distribuție inovatoare și formate noi, soluții tehnologice inovatoare pentru redacții, instrumente și tehnici de colaborare, optimizări ale fluxului de lucru, cultură internă etc.

Fazele proiectului

Un total de 14 proiecte vor fi susținute în prima fază a Programului „Explore”. Dintre cei 14, doar 9 vor accesa următoarea fază „Boost”.

Faza 1 – Explore este axată pe explorarea inovației media.

  • Durata: 4 luni
  • Număr de proiecte selectate: 14
  • Suma grantului: pentru un proiect tipic format din doi parteneri (companii media cu sediul în două țări diferite): 24.000 euro

Faza 2 – Boost se concentrează pe transformarea redacției și/sau a afacerii

  • Durata: 6 luni
  • Numărul de proiecte selectate: 9
  • Suma grantului: în faza BOOST, pentru un proiect tipic format din doi parteneri (companii media cu sediul în două țări diferite): 64.000 euro

Având în vedere durata limitată a ambelor faze, ar trebui să existe o convergență clară, încă din faza inițială de aplicare, între:

  • focalizarea Explore (un proiect inovator cu potențial de transformare, de exemplu posibilă lansare și care câștigă un impuls intern) și
  • faza Boost (implementarea sau extinderea inovației la îndemână, sau lucrul la cerințele prealabile pentru modificări ulterioare, de exemplu, selecția și motivarea HR, instruire, IT, comunicații externe etc.).

În general, flexibilitatea și simplitatea sunt principiile de bază: orice ajută la competitivitatea mass-media este binevenit.

De-a lungul ambelor faze, echipele participante vor beneficia de coaching, mentorat și formare, inclusiv de asistență personalizată.

Criterii de eligibilitate

  • Se caută organizații de știri medii (25-200 de angajați) până la mari (>200 de angajați). Organizațiile mai mici și companiile tehnologice se pot alătura, de asemenea, atâta timp cât sunt parteneri cu o organizație de știri mai mare.
  • Echipele de proiect trebuie să implice un amestec de oameni din business, tehnologie și redacție care acoperă diferite profiluri media: directori de vânzări, specialiști în marketing, editori, reporteri, jurnaliști de date, designeri grafici, dezvoltatori web, manageri de proiect, manageri de social media, experiență utilizator, experți în date și IA etc.
  • Un proiect tipic include două organizații media, cu sediul în două țări participante diferite. Țările participante sunt: toate statele membre UE, Islanda, Norvegia, Liechtenstein, Albania, Bosnia si Hertegovina, Muntenegru, Macedonia de Nord, Serbia, Georgia și Ucraina.

Criterii de selecție

Etapa Explore:

  • Dimensiunea și sustenabilitatea organizației media (inclusiv dimensiunea, numărul de cititori și credibilitatea mărcii pentru cei mai mari parteneri)
  • Plan de acțiune (inclusiv obiective clare și realizabile, nevoia și utilizarea atât pentru finanțare, cât și pentru coaching)
  • Potențial de parteneriat (calitatea cooperării și a abordării)
  • Potențial de impact (inovare; modele de afaceri; productivitate; rezistență etc.)
  • Sustenabilitate (capacitatea inovației avute în vedere de a-și suporta costurile în timp)
  • Diversitate: echilibre relevante și incluziune (limbi, gen, țări, multidisciplinaritatea profesioniștilor implicați și produse jurnalistice/media)

Etapa Boost:

  • Reevaluare (evaluarea proiectului la sfârșitul fazei 1)
  • Sustenabilitatea proiectului (ancorarea în organizație, de exemplu, se potrivește cu strategia generală a mass-media)
  • Calitatea planului de transformare (obiective, etape, echipe, abordare a managementului schimbării)
  • Sprijin din partea managementului superior
  • Plan de diseminare către sectorul media mai larg

Pentru mai multe detalii click aici

Vizualizări: 116
Contact

Stars4Media NEWS

E-mail: info@stars4media.eu

Știri recente
Azi, 26 aprilie 2024
Ieri, 25 aprilie 2024