Beneficiari eligibili | Finanțare acordată | Termen limită de depunere |
Organizațiile mai mici și companiile tehnologice se pot alătura, de asemenea, atâta timp cât sunt parteneri cu o organizație de știri mai mare. |
până la 100.000 euro per proiect, respectiv până la 88.000 euro suport în numerar și coaching, formare personalizată | 30 iunie 2022 |
Comisia Europeană, prin programul Europa Creativă
Stars4Media NEWS este implementat de un consorțiu format din patru parteneri: Vrije Universiteit Brussel (VUB), coordonatorul proiectului, Europe’s MediaLab (Fondation EURACTIV), Asociația Mondială a Editorilor de Știri (WAN-IFRA) și Centrul European de Jurnalism (EJC).
Stars4Media este un program de formare pentru profesioniștii media și primul proiect pilot pentru organizațiile media europene, care urmărește facilitarea cooperării dintre profesioniștii media („stelele în devenire”) pentru a accelera inovarea media și acoperirea transfrontalieră în Europa.
Candidații interesați pot depune proiecte sub una dintre următoarele două arii:
Transformarea afacerii va aduna proiecte a caror scop este transformarea partiala sau totala a companiei, cu impact asupra unuia sau mai multor departamente si/sau fluxuri de lucru. Această pistă ar putea acoperi subiecte precum diversificarea modelelor de venituri, noi abordări în ceea ce privește implicarea publicului și monetizarea, dezvoltarea standardelor profesionale/tehnice comune.
Transformarea redacției va aduna proiecte al căror scop este transformarea parțială sau totală a redacției, cu impact în mod specific asupra funcționării și organizării activităților de producție de conținut editorial și de știri. Ar putea acoperi dimensiuni precum metodele de raportare ajustate, metode de producție inovatoare, metode de distribuție inovatoare și formate noi, soluții tehnologice inovatoare pentru redacții, instrumente și tehnici de colaborare, optimizări ale fluxului de lucru, cultură internă etc.
Un total de 14 proiecte vor fi susținute în prima fază a Programului „Explore”. Dintre cei 14, doar 9 vor accesa următoarea fază „Boost”.
Faza 1 – Explore este axată pe explorarea inovației media.
Faza 2 – Boost se concentrează pe transformarea redacției și/sau a afacerii
Având în vedere durata limitată a ambelor faze, ar trebui să existe o convergență clară, încă din faza inițială de aplicare, între:
În general, flexibilitatea și simplitatea sunt principiile de bază: orice ajută la competitivitatea mass-media este binevenit.
De-a lungul ambelor faze, echipele participante vor beneficia de coaching, mentorat și formare, inclusiv de asistență personalizată.
Etapa Explore:
Etapa Boost:
Pentru mai multe detalii click aici