Programul „Sportul pentru toți” urmărește crearea unor condiții și contexte mai bune pentru ca cetățenii să poată practica sport din plăcere și în siguranță. În 2022, inițiatorii fac echipă pentru a oferi copiilor și tinerilor facilități sportive atractive în școli și licee, pentru o creștere sănătoasă.
200.000 euro pentru sprijinirea mai multor școli, respectiv:
- Brașov: 3-5 școli și/sau licee
- Timișoara: 5-7 școli și/sau licee
- București: 6-10 școli și/sau licee
Școli sau licee din rețeaua de învățământ public, asociații de părinți sau organizații non-guvernamentale în numele unei școli/ unui liceu din Municipiile Brașov/ București/ Timișoara. În cazul diferitelor reabilitări realizate pentru o sală/ un teren de sport, acesta trebuie să fie într-una din situațiile menționate mai jos:
- în proprietatea instituției de învățământ;
- să fie domeniu public,în proprietatea administrației locale;
- să aibă semnat contract de comodat/de închiriere pe o perioadă de minimum 15 ani.
Brașov
- Impact comunitar - număr beneficiari direcți în cadrul orelor și în afara orelor curriculare; impact pe categorii de vârstă; utilitatea intervenției din punct de vedere comunitar.
- Diversitatea vieții sportive și recreative a școlii - programe extracurriculare, diversitatea evenimentelor sportive, angajamentul luat în organizarea diferitelor evenimente sportive, parteneriate.
- Calitatea și coerența proiectului - buget, planificarea activităților, claritate, calitate
Pentru mai multe detalii click aici
București și Timișoara
- Școala lucrează cu un număr semnificativ de elevi și profesori, care vor beneficia de spațiul (re)amenajat;
- Diversitatea programelor sportive extrașcolare actuale (școala desfășoară în prezent activități sportive extrașcolare, după orele de școală, sau cluburile sportive desfășoară activități gratuite pe terenul școlii, în afara orelor de curs);
- Calitatea planului de (re)amenajare (planul este clar, coerent, propune îmbunătățirea vizibilă a stării terenului/ sălii de sport, prevede utilizarea de materiale și echipamente sigure pentru utilizatori);
- Eficiența planului de (re)amenajare (resursele financiare și umane sunt alocate rațional, bugetul este realist, detaliat și permite atingerea rezultatelor propuse în timpul dat);
- Extinderea oportunităților sportive din școală după (re)amenajare (amenajarea planificată ajută la introducerea sau extinderea de sporturi noi, introducerea unor activități/programe sportive extracurriculare);
- Sustenabilitatea (re)amenajării pe termen mediu pentru elevi și activitățile sportive din școală (planul pentru întreținerea elementelor reamenajate este clar și fezabil);
- Intenția de deschidere mai largă a facilităților sportive din școală și pentru alți actori din comunitate (școala își propune să implice și alți parteneri în desfășurarea de activități sportive pentru a folosi spațiile amenajate).
Pentru mai multe detalii click aici (București) și aici (Timișoara)