Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Mecanismul Financiar SEE: Programul de Educație, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România: Proiecte în domeniul învățământului profesional și tehnic

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere

 Pentru proiectele de cooperare și mobilități în domeniul ÎPT:

  • unităţi de învăţământ din Învăţământul Profesional şi Tehnic;

Pentru proiecte naționale în domeniul ÎPT:

  • instituții publice cu responsabilități la nivel național, regional sau județean în domeniul ÎPT.
Minimum 24.000 euro și maximum 35.000 euro
  • Proiecte de cooperare: 1 februarie 2022, ora 13.00
  • Proiecte naționale: 15 februarie 2022, ora 13.00

Finanțator

Mecanismul financiar SEE 2014-2021 şi Guvernul României

Operator de program

Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP)

Buget

647.233 Euro

Obiectiv

Obiectivul general al Programului - de a dezvolta capitalul uman şi de a consolida cunoştinţele de bază acumulate în România - se materializează în domeniul educației și formării profesionale (ÎPT) prin proiecte care vizează îmbunătățirea calității învățării elevilor din România prin practică la locul de muncă

Activități eligibile

În cazul proiectelor de cooperare, următoarele tipuri de activități sunt eligibile:

  • Activități care întăresc cooperarea și crearea de rețele între instituțiile partenere din România și instituția gazdă a Statului Donator sau a unui Stat Beneficiar al programului;
  • Testarea și/sau implementarea practicilor inovatoare în domeniul învățării bazate pe muncă;
  • Elaborarea, testarea și utilizarea unor documente și instrumente mai bune pentru îmbunătățirea învățării bazată pe muncă a elevilor (memorandum de înțelegere, acorduri de învățare, ghiduri de evaluare pentru tutorii din stagiile de practică ale elevilor, noi curricula la decizie locală etc.);
  • Activități care facilitează validarea şi recunoașterea cunoștințelor, aptitudinilor și atitudinilor dobândite prin învățarea bazată pe muncă;
  • Activități de sprijinire a elevilor cu dizabilități/nevoi speciale pentru a finaliza ciclurile de învățământ și pentru a facilita tranziția acestora pe piața forței de muncă;
  • Activități dedicate unei mai bune pregătiri a profesioniștilor (cadre didactice care predau discipline de specialitate și tutori din domeniul ÎPT) pentru punerea în practică a principiilor echității, diversității și includerii în comportamentul lor față de elevi;
  • Vizita de studiu - Activitate de mobilitate (o bligato rie ) în timpul căreia pot fi organizate: prezentari ale sistemelor si strategiilor ÎPT/ VET din ambele tari, ateliere de lucru, vizite (o bligato rii) la companii din DS sau din Statele Beneficiare ale programului care organizează stagii de practică pentru elevi (pe durata cărora se asistă la activități practice ale elevilor, se analizează documente specifice practicii elevilor în companiile respective etc.), dezbateri cu stakeholders relevanti, job shadowing, analiza documentelor. Toate activitățile derulate în vizita de studiu/activitatile virtuale trebuie să contribuie la identificarea de către participanți a unor exemple de bună practică privind învățarea elevilor la locul de muncă. 

În cazul proiectelor naționale, următoarele tipuri de activități sunt eligibile:

Proiectele constau în:
  • Planificarea, organizarea și derularea a 1-2 evenimente de tipul :
    • sesiuni de informare/ formare pentru persoane cu responsabilități în domeniul ÎPT la nivel național, regional, județean, local, profesori din ÎPT care predau discipline VET, tutori de practică ai agenților economici, reprezentanți ai unităților de învățământ din ÎPT, ai agenților economici și ai partenerilor sociali;
    • ateliere de lucru pentru: o elaborarea, testarea și utilizarea unor documente și instrumente mai bune pentru îmbunătățirea învățării bazată pe muncă a elevilor (Standarde de pregătire profesională, Acorduri de parteneriat, Acorduri de învățare, Planuri de școlarizare); o elaborarea de metodologii și instrumente necesare validării și recunoașterii cunoștințelor, aptitudinilor și atitudinilor dobândite de elevii din ÎPT prin învățarea bazată pe muncă;
    • activități dedicate unei mai bune pregătiri a profesioniștilor (cadre didactice care predau discipline de specialitate și tutori din domeniul ÎPT) pentru punerea în practică a principiilor echității, diversității și includerii în comportamentul lor față de elevi.
Durata unui eveniment este de minimum 2 și maximum 3 zile de activitate.
  • Diseminarea și exploatarea rezultatelor și produselor obținute/realizate în eveniment/ evenimente. 

Tipuri de proiecte finanțabile

  • Proiecte de cooperare şi mobilitate în domeniul ÎPT

Principalul obiectiv al proiectelor de cooperare și mobilitate în domeniul ÎPT este îmbunătățirea calității învățării la locul de muncă a elevilor, pentru o mai bună armonizare a abilităților lor cu cerințele pieței muncii, prin facilitarea schimbului de experiență între instituții din Învățământul Profesional și Tehnic (ÎPT) și agenții economici parteneri ai acestora cu instituții similare din Statele Donatoare (DS) sau din celelalte 14 State Beneficiare (BS) ale programului - Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia și Ungaria. În cazul în care mobilitatea fizică nu este posibilă până la finalul proiectului din cauza pandemiei Covid-19, se pot organiza activități virtuale.

Priorități: În procesul de selecție, candidaturile depuse de școli din Învățământul Profesional și Tehnic situate în mediul rural şi/sau în zone dezavantajate, şcolile speciale din ÎPT şi cele care au cel puțin 10% elevi de etnie romă, sau candidaturile în cazul cărora vizita de studiu se efectuează într-unul dintre Statele Donatoare vor fi considerate prioritare și vor primi puncte suplimentare (10 puncte pentru fiecare categorie). Punctele de prioritate vor fi acordate numai dacă proiectul a primit pentru calitate cel puțin scorul minim pentru care o candidatură este finanțabilă.

  • Proiecte naționale în domeniul ÎPT

Principalul obiectiv al proiectelor naționale în domeniul ÎPT este îmbunătățirea calității formării profesionale a elevilor, pentru o mai bună armonizare a abilităților lor cu cerințele pieței muncii.

Priorități: Candidaturile în care este prevăzută participarea la eveniment/evenimente a unor persoane care predau în unităţi de învăţământ din ÎPT situate în zonele rurale și/sau dezavantajate, în unități pentru învățământul special din ÎPT și în unități care înmatriculează elevi romi în proporție de cel puțin 10% dintre elevii înscriși, sau în care vor invita un experț/formator dintr-un Stat Donator vor fi considerate prioritare și vor primi puncte suplimentare (10 puncte pentru fiecare categorie).

Pentru mai multe detalii consultați Ghidul candidaților 2021.

Criterii de eligibilitate

Proiecte de cooperare:

  • Candidatura împreună cu toate anexele au fost depuse până la termenul limită de depunere (anunțat în Apelul pentru propuneri de proiecte 2021);
  • Candidatura a fost depusă de un organism care are personalitate juridică;
  • Declarația de onoare este semnată de reprezentantul legal al instituției candidate;
  • Candidatul este o instituție eligibilă pentru această acțiune; • Instituția de primire este situată într-unul din DS, Elveția sau sau un Stat Beneficiar al programului;
  • Instituția de primire este o instituție similară cu instituția candidată sau este alt tip de instituție conectată la sistemul VET din DS sau un Stat Beneficiar al programului;
  • Sunt ataşate formularului de candidatură toate documentele suplimentare (anexele) solicitate în Apelul pentru propuneri de proiecte 2021.
  • Instituția candidată nu se află în caz de dublă finanțare.

NB: dacă una sau mai multe dintre regulile de eligibilitate nu este/sunt îndeplinită/îndeplinite de către candidat, candidatura este declarată de către OP ne eligibilă și nu este inclusă în procesul de evaluare calitativă.

Proiecte naționale:

  • Candidatura împreună cu toate anexele au fost depuse până la termenul limită de depunere (anunțat în Apelul pentru propuneri de proiecte 2021);
  • Candidatura a fost depusă de un organism care are personalitate juridică;
  • Declarația de onoare este semnată de reprezentantul legal al instituției candidate;
  • Candidatul este o instituție eligibilă pentru această acțiune;
  • Sunt atașate formularului de candidatură CV-urile și scrisorile de intenție ale experților/formatorilor pentru care s-a solicitat finanțare.
  • Instituția candidată nu se află în caz de dublă finanțare.
NB: dacă una sau mai multe dintre regulile de eligibilitate nu este/sunt îndeplinită/îndeplinite de către candidat, candidatura este declarată de către OP neeligibilă și nu este inclusă în procesul de evaluare calitativă.

Criterii de evaluare

Proiecte de cooperare:

Proiectele vor fi evaluate în funcție de următoarele criterii:

  • Relevanță (30 de puncte);
  • Design și implementare (25 de puncte);
  • Calitatea parteneriatului și a cooperării (25 de puncte);
  • Impact și diseminare (20 de puncte).

NB: Candidaturile depuse de unităţile de învăţământ din ÎPT situate în zonele rurale și/sau dezavantajate, cele speciale din ÎPT, cele care înmatriculează elevi romi în proporție de cel puțin 10% dintre elevii înscriși și cele care conțin o vizită de studiu într-un Stat Donator vor fi considerate prioritare și vor primi puncte suplimentare (10 puncte pentru fiecare categorie).

O candidatură poate primi maximum 100 puncte pentru calitate.

Pot fi finanțate cadidaturile care au primit pentru calitate minimum 60 puncte.

Punctele de prioritate se acordă numai pentru candidaturi care au primit pentru calitate minimum 60 puncte.

Proiecte naționale:

Proiectele vor fi evaluate în funcție de următoarele criterii:

  • Relevanță (40 de puncte);
  • Design și implementare (30 de puncte);
  • Impact și diseminare (30 de puncte).

NB: Candidaturile în care este prevăzută participarea la eveniment/evenimente a unor persoane care predau în unităţi de învăţământ din ÎPT situate în zonele rurale și/sau dezavantajate, în unități pentru învățământul special din ÎPT, în unități care înmatriculează elevi romi în proporție de cel puțin 10% dintre elevii înscriși sau în care vor invita un expert/ formator dintr-un Stat Donator vor fi considerate prioritare și vor primi puncte suplimentare (10 puncte pentru fiecare categorie).

O candidatură poate primi maximum 100 puncte pentru calitate.

Pot fi finanțate candidaturile care au primit pentru calitate minimum 60 puncte. 

Punctele de prioritate se acordă numai pentru candidaturi care au primit pentru calitate minimum 60 puncte.

Pentru mai multe detalii click aici

Vizualizări: 284
Contact

În toate etapele proiectelor privind candidarea, selecția și implementarea, puteți contacta următorii experți tehnici: