Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

MediaFutures: Apel de proiecte pentru start-up-uri, IMM-uri și artiști

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere
  • artiști
  • IMM-uri
  • gurpuri

Până la 80.000 euro pentru start-up-uri/IMM-uri și/sau 40.000 euro pentru finanțarea artiștilor
 
28 ianuarie 2021, ora 12:00 (CET)

Finanțator

Comisia Europeană

Operator de program

Programul Uniunii Europene de cercetare și inovare Orizont 2020

Buget

MediaFutures va sprijini 51 de start-up-uri sau IMM-uri și 43 de artiști prin intermediul a trei apeluri deschise în următorii trei ani, distribuind o sumă totală de 2,5 milioane euro.

Obiectiv

MediaFutures va crea un centru transnațional european de inovare a datelor care va reuni start-up-urile, IMM-urile și artiștii din lanțul valoric al mass-media pentru a oferi un program care se extinde pe modele standard pentru a veni cu modalități noi și neconvenționale prin care oamenii să se angreneze cu jurnalism de calitate, educație științifică și procesele democratice.

Scopul final este crearea de produse, servicii și opere de artă digitale și experiențe care vor remodela lanțul valoric media prin aplicații inovatoare, incluzive și participative de date și conținut generat de utilizatori.

Provocări și activități eligibile

Start-up-urile, IMM-urile și artiștii sunt invitați să aplice cu soluții la una dintre cele patru provocări, dintre care trei se concentrează pe răspunsul la dezinformare în jurul pandemiei coronavirusului:

  • Complexitate virală - Contabilitatea complexității coronavirusului prin alfabetizarea datelor 

Se caută strategii inovatoare și incluzive de alfabetizare a datelor pentru a explica complexitatea crizei coronavirusului și pentru a combate infodemia.

Proiectele ar trebui să abordeze oricare dintre problemele legate de gestionarea modului în care cetățenii primesc și interacționează cu informațiile (greșite) despre coronavirus în moduri inovatoare. Asta ar putea însemna dezvoltarea de software sau hardware pentru a rezolva aceste probleme, opere de artă pentru a evidenția diverse aspecte ale acestora sau combinații ale ambelor.

  • Building briges - Reintegrarea comunităților în societate

Această provocare caută platforme, instrumente și opere de artă care ajută la găsirea de modalități de a ajuta la construirea de punți între punctele de vedere opuse în cadrul și între comunități, reconectarea societății și încurajarea de noi conexiuni.

Proiectele ar trebui să abordeze oricare dintre problemele legate de fragmentarea societății în contextul coronavirusului în moduri inovatoare. Asta ar putea însemna dezvoltarea de software sau hardware pentru a rezolva aceste probleme, opere de artă pentru a evidenția diverse aspecte ale acestora sau combinații ale ambelor.

  • New Media-tors - Reimaginarea și reconstruirea rolului mediatorilor pentru a combate dezinformarea

Se dorește consolidarea rolului mediatorilor de încredere - fie că sunt jurnaliști, oameni de știință, politicieni, biblioteci, rețele de socializare, influențatori sau artiști - care pot ajuta la reducerea dezinformării, mai degrabă decât la creșterea răspândirii acesteia. Mediatorii pot modera punctele de vedere polarizante și pot ajuta cetățenii să se angajeze și să înțeleagă informațiile într-un mod non-reacționar.

Proiectele ar trebui să abordeze oricare dintre problemele legate de gestionarea modului în care cetățenii primesc și interacționează cu informațiile (greșite) despre coronavirus în moduri inovatoare. Asta ar putea însemna dezvoltarea de software sau hardware pentru a rezolva aceste probleme, opere de artă pentru a evidenția diverse aspecte ale acestora, sau combinații ale ambelor.

  • Open challenge

MediaFutures caută soluții noi pentru a sprijini și a consolida jurnalismul de calitate, educația științifică și științifică, transparența și democrația, pentru a contribui la contracararea efectelor negative ale dezinformării în societate și pentru a contribui la consolidarea încrederii în instituțiile științifice și democratice.

Proiectele ar trebui să abordeze oricare dintre problemele legate de dezinformare în moduri inovatoare. Asta ar putea însemna dezvoltarea de software sau hardware pentru a rezolva aceste probleme, opere de artă pentru a evidenția diverse aspecte ale acestora sau combinații ale ambelor.

Programe

Apelurile la concurs MediaFutures vor fi formate din trei piese, care pot pot aborda oricare dintre provocările stabilite.

Startup-uri pentru cetățeni (SfC): start-up-uri independente/IMM-uri care construiesc un produs sau un serviciu care încurajează modalități noi și mai semnificative de a interacționa cu conținutul. Se vor finanța noi abordări ale conținutului media și online care să asigure diversitate, transparență, responsabilitate și acuratețe. Accentul va fi pus pe domenii de interes public: jurnalism, inclusiv forme ascendente, educație științifică și democrație digitală. Startup-urile din această pistă vor fi finanțate cu până la 65.000 euro.

Startup întâlnește artistul (SmA): echipe formate dintr-un start-up și un artist individual sau o companie artistică dezvoltând în colaborare un nou concept de tehnologie a datelor și a artelor. Companiile vor construi un produs în colaborare cu artiști rezidenți. Trimiterile ar trebui să urmărească să ducă la noi experiențe pentru a face explorarea datelor atât distractivă, cât și informativă, bazându-se pe produse, servicii și tehnologie utilizate sau dezvoltate de startup. Finanțările vor fi de până la 80.000 euro penru start-up-uri și 40.000 euro pentru artiști.

Artiști pentru mass-media (AfM): artiști independenți sau companii artistice care propun un concept inovator de artă și un proces de producție. Trimiterile ar trebui să propună idei și experiențe noi în artele vizuale și de performanță care explorează critic și material datele și tehnologia pentru a pune la îndoială și a comenta impactul acesteia asupra indivizilor și societății. Accentul va fi pus pe date relevante pentru lanțul valoric al mass-media, inclusiv pe rețelele sociale. Artiștii sunt finanțați cu până la 30.000 euro.

Premii și beneficii

Start-up-urile, IMM-urile și artiștii vor primi finanțare și sprijin pentru ideea lor de a crea produse noi, servicii și idei de artă digitală pentru lanțul valoric media, inclusiv:

  • Până la 80.000 EUR pentru start-up/IMM-uri și/ sau 40.000 EUR pentru finanțarea artiștilor;
  • Suport tehnic, precum și resurse de date și de calcul;
  • Sprijin legal și etic;
  • Matchmaking cu business angels și firme de capital de risc pentru finanțare;
  • Prezență la Next Media Accelerator;
  • Mentorat și instruire în pitching, inovare socială, date și analize, finanțare publică;
  • Rețea și învățare de la egal la egal;
  • Promovarea prin evenimente UE;
  • Set de instrumente de inovare a datelor cu sursă deschisă pentru îndrumare cuprinzătoare în cadrul și dincolo de MediaFutures;
  • 15.000 dolari în credite pentru serviciile web Amazon;
  • Acces rapid (card Joker) la toate programele de accelerare ale Next Media Accelerator (echipe premiate).

Criterii de eligibilitate

Solicitanții vizați sunt artiști și/sau start-up-uri sub formă de IMM-uri sau grup de persoane (adică un startup poate fi legal încorporat sau nu):

  • IMM-uri
  • Grup de persoane: atunci când nu există un IMM constituit, solicitanții ar putea fi un grup între 2 și 4 persoane:
  • Artiști: O persoană fizică, un colectiv de indivizi sau o companie a cărei activitate principală, ca profesioniști sau studenți, este de natură artistică. Artistul trebuie să fi produs suficiente opere de artă pentru ca juriul să-și evalueze experiența artistică. 

Criterii de evaluare

  • Inovație
  • Impact
  • Business
  • Echipă

Pentru mai multe detalii, click aici

Vizualizări: 483
Contact

MediaFutures 

E-mail: opencall@mediafutures.eu