Ești membru? Cont nou / Autentificare

Alte Finanţări

Fundația Comunitară București - Fondul IKEA pentru Educație și Dezvoltare

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere

Organizații non-guvernamentale, neafiliate politic sau echipe compuse din minimum trei persoane constituite ca grupuri de inițiativă, fără personalitate juridică, care vor desfășura activitățile propuse în București sau în județul Ilfov

350.000 lei pe an, pentru 3 proiecte, pentru o perioadă de trei ani. Decizia cu privire la suma acordată fiecărui proiect va fi luată pe baza necesității relevate de bugetul aplicanților.

11 februarie 2019

Finanțator

IKEA România prin Fondul IKEA pentru Educație și Dezvoltare

Operator de program

Fundația Comunitară București

Buget

Bugetul total disponibil pentru întreaga perioadă de 3 ani este de 1.050.000 lei

Obiectiv

Fondul IKEA pentru Educație și Dezvoltare susține inițiativele care oferă soluții pentru sprijinirea copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani în dobândirea de competențe, reducerea decalajelor cauzate de acces diferit la resurse, medii și contexte de învățare, transferului de cunoștințe/ bune practici și creșterea mobilității sociale pe termen lung.

Arii de interes

Proiectele finanțate vor adresa cel puțin una din ariile de interes de mai jos și, complementar, vor conține și elemente din cea de-a doua arie. Este urmărită învățarea centrată pe individ, mai ales în contextul în care copiii și tinerii au potențial de a deveni agenți ai schimbării. De aceea, proiectele finanțate trebuie să urmărească producerea unor schimbări vizibile la nivel de individ și comunitate.

Educație pentru copii și tineri vulnerabili sau în medii vulnerabile

  • Dezvoltarea de competențe pentru copii și tineri (provenind din medii vulnerabile și medii nevulnerabile) care să asigure adaptabilitate pe piața forței de muncă (precum gândire critică, rezolvarea problemelor complexe, științe, autonomie în învățare etc.) și aducerea împreună a celor provenind din medii vulnerabile cu cei din medii nevulnerabile pe parcursul proceselor de învățare;
  • Încurajarea implicării comunitare și antreprenoriale în rândul copiilor și tinerilor – cu accent pe programe care conferă rolul de coordonatori/ implementatori celor care în mod normal sunt beneficiari, prin proveniența lor din medii vulnerabile;
  • Susținerea copiilor și tinerilor provenind din medii vulnerabile prin metode inedite de mentorat, tutorat, terapie, programe de însoțire de tip fellowship sau motivare pentru a-și continua studiile și pentru o mai bună pregătire pentru inserția pe piața muncii;
  • Creșterea implicării părinților în educația copiilor și tinerilor pentru a-și continua studiile și pentru o mai bună pregătire pentru inserția pe piața muncii, abordări integrate profesor-elev-părinte, inclusiv prin intermediul activităților sportive sau culturale.
  • Prevenirea abandonului școlar, cu urmărirea unor schimbări de atitudine și comportament durabile atât în familiile, cât și în comunitățile unde trăiesc și învață copiii și tinerii vizați.

Educație prin joacă

  • Activarea de spații comunitare incluzive și sigure pentru învățare și joacă;
  • Introducerea nonformalului în formal prin utilizarea de instrumente și metode noi, adaptate nevoilor de învățare ale copiilor și tinerilor și mediilor contemporane;
  • Gamificarea de activități și procese în cadrul formal și nonformal pentru o mai bună asimilare a informației și încurajarea trecerii acesteia din sfera teoretică în sfera practică.

Criterii de jurizare

  • Proiect care urmărește producerea unor schimbări vizibile la nivel de comunitate și individ. De exemplu, un program de voluntariat pentru copiii/tinerii dintr-un anumit cartier din București în care aceștia folosesc din timpul lor liber pentru a ajuta și oferi ocazii de socializare seniorilor din zonă. Sau, programe de formare și implicare a părinților în pregătirea pentru viață independentă și sănătoasă a copiilor și tinerilor;
  • Proiect care adresează cel puțin una din ariile mari de interes: educație pentru copii și tineri vulnerabili sau în medii vulnerabile și educație prin joacă și, complementar, să conțină elemente și din cea de-a doua arie;
  • Proiect complex, care are altă finalitate decât ocuparea timpului liber într-un mod punctual, cu excepția contextului în care activitățile punctuale oferă o alternativă petrecerii timpului în medii nocive;
  • Proiect relevant pentru comunitatea din București sau Ilfov, care poate continua și după finalizarea perioadei de implementare din cadrul Fondului IKEA pentru Educație și Dezvoltare;
  • Proiect care găsește și implementează soluții pe termen mediu și lung, cu un plan de implementare bine definit pentru o perioadă de minimum 3 ani, pentru îmbunătățirea accesului la resurse, medii și contexte de joacă și învățare pentru copii și tineri vulnerabili, dobândirea de competențe și/sau transferului de cunoștințe/bune practici;
  • Proiect ușor transferabil și repetabil, cu posibilitatea de a implica cât mai mulți din membrii comunității căreia i se adresează și care poate fi extins la o scară mai mare, prin extinderea grupului țintă, prin extinderea regiunii unde se poate aplica proiectul etc.
  • Proiect realist și bine justificat care include un buget bine definit și care descrie categoriile de cheltuieli și resurse necesare;
  • Proiect incluziv (care nu este destinat exclusiv copiilor și tinerilor provenind din medii vulnerabile sau nevulnerabile).

Pentru mai multe detalii, click aici. 

Vizualizări: 69
Contact

Ana Mircioagă, Coordonator Program, Fundația Comunitară București - ana.mircioaga@fundatiacomunitarabucuresti.ro

Miruna Nichita, Project Manager, Fundația Comunitară București - miruna.nichita@fundatiacomunitarabucuresti.ro

Oana Alexandru, PR Manager MSL THE PRACTICE - oana.alexandru@thepractice.ro

Cristina Botezatu, Manager Comunicare, Fundația Comunitară București - cristina.botezatu@fundatiacomunitarabucuresti.ro.

Știri recente
Azi, 19 aprilie 2024
Ieri, 18 aprilie 2024