Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Caile ferate europene: Comisia promoveaza interoperabilitatea si competitivitatea

Comisia Europeana a adoptat o decizie privind consolidarea procesului de certificare si de autorizare a liniilor si trenurilor echipate cu Sistemul european de control al trenurilor (European Train Control System - ETCS). ETCS este standardul european de semnalizare si control al vitezei trenurilor. Instalarea ETCS de-a lungul principalelor coridoare de marfa si al celor de mare viteza va spori in mod substantial competitivitatea cailor ferate europene.


Conceptul ETCS este simplu: informatiile sunt transmise de la sol catre tren, unde un computer de bord le utilizeaza pentru a calcula viteza maxima autorizata si reduce, apoi, automat viteza de deplasare a trenului, daca acest lucru este necesar. ETCS face parte din Sistemul european de management al traficului feroviar (European Rail Traffic Management System - ERTMS).


In prezent, in Europa functioneaza peste 20 de sisteme de semnalizare diferite, a caror incompatibilitate reprezinta o bariera tehnica majora pentru traficul international. De exemplu, instalarea unui nou sistem national de siguranta la una dintre locomotivele care au fost deja autorizate in mai multe tari si obtinerea din nou a tuturor autorizatiilor de siguranta poate costa peste 2 milioane EUR si poate dura mai mult de doi ani. ETCS va elimina aceste costuri.


ETCS isi va demonstra, insa, utilitatea doar daca produsele sunt pe deplin compatibile si conforme cu specificatiile europene. Decizia adoptata consolideaza cerintele privind testarea, in special cele care prevad testarea produselor de bord in laboratoare acreditate.


Sursa: Comisia Europeana

Vizualizări: 117