Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Contractarea proiectelor din cadrul POSDRU, externalizata catre o firma de avocatura

“Rata de absorbtie de 5% din fondurile europene pentru resurse umane va creste pana la finele anului, dar nu vom reusi sa absorbim suma de 1,5 mld. euro pe care o avem la dispozitie pana la sfarsitul acestui an”, este de parere Cristina Zevedei, noul director general al autoritatii care gestioneaza fondurilor europene pentru resurse umane.

"Este inca devreme sa estimam cati bani vom absorbi pana la sfarsitul anului, probabil ca nu vom putea absorbi suma in procent de 100%. E imposibil sa vii la final si sa reusesti sa faci minuni, pentru ca minuni n-avem cum sa facem", a explicat Zevedei pentru Ziarul Financiar, in primul interviu acordat presei dupa numirea sa in functie.
 
Procesul de contractare a proiectelor a fost externalizat catre Bostina & Asociatii


La finele saptamanii trecute, AM POSDRU a incheiat un contract cu casa de avocatura Bostina si Asociatii pentru a externaliza procesul de contractare a proiectelor finantate din fondurile europene pentru HR. Firma de avocatura va prelua activitatile de analiza si evaluare a dosarelor, precum si semnarea contractelor de finantare. Pentru ca gradul de absorbtie a fondurilor este scazut, autoritatea "trebuie sa incerce sa salveze ceea ce mai poate fi salvat" si sa se descurce cu cei aproximativ 50 de angajati.

"Prin externalizarea contractarii ne degrevam de o activitate foarte solicitanta si pe care n-am fi putut s-o desfasuram la capacitate maxima. Urmeaza sa fie semnate circa 1.200 de contracte in perioada imediat urmatoare, activitate pe care nu am fi putut s-o derulam din cauza lipsei acute de personal". Teoretic, in schema de personal a AM POSDRU exista 88 de posturi, insa gradul de ocupare este undeva la jumatate, iar aceasta a constituit principala problema de pana acum a institutiei.

Mai multe atributii pentru organismele intermediare

"Organismele intermediare (institutii regionale care fac o prima analiza a dosarelor pentru obtinerea de finantare) au un grad de ocupare mult mai mare in schema de personal decat cel pe care il are autoritatea de management, undeva intre 80 si 90%. Va trebui sa facem un act aditional prin care sa delegam atributii suplimentare organismelor regionale, astfel incat autoritatea de management sa ramana doar cu rolul de coordonare si de verificare."

Zevedei a fost anterior director in cadrul Organismului Intermediar POSDRU pentru regiunea Bucuresti-Ilfov (functie pe care o ocupa din luna mai a anului trecut), unde avea in subordine 40 de angajati. In prezent, exista opt organisme intermediare in cadrul programului de alocare a fondurilor pentru HR, cu care autoritatea de management a incheiat un acord de delegare.

Prioritatea pentru 2010: Inlaturarea birocratiei din sistem


“Am decis ca inainte de a lansa liniile de finantare anul acesta sa stabilim niste intalniri cu beneficiarii si sa facem dezbateri pe marginea ghidului solicitantului", mai spune Zevedei. Una dintre prioritatile mandatului de interimat (pentru o perioada de sase luni) pe care il are Zevedei este aceea de a inlatura unele elemente de birocratie din sistem si de a gasi scheme mai rapide prin care sa se acceseze banii europeni.

"Din discutiile pe care le-am avut pana acum am inteles ca noi am devenit mai rigurosi decat cei de la CE, ca ne-am ingreunat singuri parcursul documentelor. Beneficiarii au venit cu tot felul de propuneri, care trebuie sa fie discutate", explica Zevedei.

Sursa: www.zf.ro

Vizualizări: 136