Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Nereguli privind achizitiile publice care pot conduce la aplicarea de corectii financiare sau la anularea procedurii

MCSI, in calitate de Organism Intermediar pentru Axa 3 „Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele privat si public” din cadrul POSCCE face cunoscut beneficiarilor de fonduri structurale alocate in cadrul operatiunilor pe care le gestioneaza, neregulile privind achizitiile publice care pot conduce la aplicarea de corectii financiare sau la anularea procedurii.

Astfel, in cazul informatiilor privind capacitatea tehnica a ofertantului, trebuie evitate situatiile care conduc la restrictionarea participarii operatorilor economici la procedura de achizitie publica.

In mod concret, se recomanda evitarea urmatoarelor elemente:

  • Solicitarea respectarii unor standarde (ex. AICC CMI, SCORM), fara mentiunea „sau echivalent”
  • Mentionarea unor criterii restrictive si abuzive de genul:
  • “Experienta in managementul proiectelor IT finantate din fonduri europene, la beneficiari din domeniul guvernamental si/sau institutii ale statului - minim 3 proiecte. Se vor prezenta recomandari nominale din partea beneficiarului pentru manager-ul de proiect propus pentru fiecare proiect si copii dupa contracte din care sa reiasa valoarea si obiectul contractului.” Sau
  • “Ofertantul a finalizat in ultimii 3 ani, in calitate de contractor principal sau asociat, cel putin 3 contracte de implementare de sisteme informatice, finantate din fonduri europene, la beneficiari din domeniul guvernamental si/sau institutii ale statului” sau
  • “Ofertantul a finalizat in ultimii 3 ani, in calitate de contractor principal sau asociat, cel putin 3 contracte pentru proiecte similare desfasurate in administratia publica locala (Consilii Judetene sau Primarii de municipii/sector) – avand ca obiect cel putin 3 din cele 6 sub-sisteme componente ale ofertei, pentru fiecare dintre cele 3 contracte finalizate . Cel putin 2 dintre proiectele respective trebuie sa fie finantate din fonduri europene.” Sau
  • “Ofertantul a implementat in ultimii 3 ani, in calitate de contractor principal sau asociat, facilitati de plata electronica online pentru cel putin 3 clienti diferiti din administratia publica locala ”.
  • Impunerea unor criterii de calificare pentru eventualii sub-contractanti

Pentru a consulta lista completa a neregulilor identificate, click aici

Sursa: MCSI

Vizualizări: 222