Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

Programul URBACT II a aprobat 8 proiecte cu participare romaneasca

În perioada 17-18 aprilie 2008, a avut loc la Paris, reuniunea Comitetului de Monitorizare URBACT II, al cărui principal scop a vizat aprobarea primelor proiecte de dezvoltare urbană din cadrul programului.

În cadrul acestei prime licitaţii de proiecte, au fost depuse la Secretariatul Tehnic Comun URBACT II un număr de 124 de propuneri de proiecte cu parteneri din UE 27, Norvegia şi Elveţia (din care 36 de propuneri de proiecte cu participare românească), 85 de propuneri de proiecte cu parteneri din UE 27, Norvegia şi Elveţia din cele mai sus menţionate, fiind declarate eligibile (din care 27 de propuneri de proiecte cu participare românească).

În cadrul reuniunii mai sus menţionate şi în baza punctajului întocmit de Organismul Independent de Evaluare al Programului, Comitetul de Monitorizare URBACT II a aprobat pentru prima etapă (etapa de dezvoltare) 31 de proiecte de dezvoltare urbană (ultimele două având un punctaj egal), din care 8 proiecte cu participare românească. Partenerii români în cadrul acestor proiecte sunt primăriile Oradea, Sighişoara, Alba Iulia, Mizil, Galaţi, Târgovişte, Săcele şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Alba Iulia.

Cele 31 de proiecte aprobate îşi vor intregi parteneriatul, în următoarele luni. Instituţiile interesate din România care doresc să se alăture unui proiect deja aprobat, sunt rugate să contacteze în cel mai scurt timp, partenerii lideri ai proiectelor mai sus menţionate. Datele de contact ale acestora, precum şi alte informaţii suplimentare se pot consulta la adresa http://urbact.eu/towards-urbact-2/urbact-ii-approved-projects.html.

MDLPL intenţionează să organizeze în luna mai 2008, o sesiune de instruire şi informare, care să aibă ca obiective:

  • Instruirea celor 8 beneficiari români, cu privire la obligaţiile acestora în implementarea proiectelor
  • Identificarea proiectelor URBACT II aprobate, la care instituţiile interesate din România se pot alătura, din a doua etapă a proiectelor (perioada de implementare).
Prima licitaţie de proiecte a fost lansată în data de 3 decembrie 2007, cu termen limită de depunere a propunerilor de proiecte, data de 15 februarie 2008, având ca scop aprobarea a 30 de proiecte (23 de reţele tematice - maxim 710.000 euro şi 7 grupuri de lucru - maxim 300.000 euro), care să vizeze cele două axe prioritare ale programului:
  1. Oraşe, promotoare ale creşterii economice şi ocupării forţei de muncă (teme: 1.1 Promovarea antreprenoriatului, 1.2 Îmbunătăţirea inovării şi economiei cunoaşterii, 1.3 Ocuparea forţei de muncă şi capitalul uman);
  2. Oraşe atractive şi unite (teme: 2.1 Dezvoltarea integrată a zonelor degradate sau în curs de degradare, 2.2 Integrarea socială, 2.3 Aspectele legate de mediu, 2.4 Guvernanţa şi planificarea urbană).
Specificul proiectelor URBACT II constă în împărţirea ciclului de viaţă al acestora în două etape: etapa de dezvoltare (6 luni, în cazul reţelelor tematice şi 4 luni, în cazul grupurilor de lucru) şi etapa de implementare (30 luni, în cazul reţelelor tematice şi 20 luni, în cazul grupurilor de lucru). Parteneriatul aferent etapei de dezvoltare este format din 4 autorităţi publice (în cazul grupurilor de lucru) sau 5 oraşe (în cazul reţelelor tematice), urmând ca acesta să se extindă în etapa de implementare, la maxim 8, respectiv 12 parteneri, în înţelesul URBACT II. Astfel, instituţiile din România pot participa nu numai din prima etapă a proiectelor (etapa de dezvoltare), ci şi din a doua etapă a acestora (etapa de implementare).

Sursa: www.infocooperare.ro

Vizualizări: 110