Forum www.fonduri-structurale.ro

 
Ca utilizator al acestui forum va rugam sa consultati cu atentie regulamentul de utilizare. Construirea unei comunitati profesionale si, în primul rand, bunul simt în mesajele postate trebuie sa fie principalele repere ale acestui forum.
 FAQFAQ   CăutareCăutare   MembriMembri   GrupuriGrupuri   ÎnregistrareÎnregistrare 
 ProfilProfil   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare Regulament

Benef privati - achizitie lucrari

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului Forum www.fonduri-structurale.ro -> ACHIZITII PUBLICE
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
moni_r
Junior


Data înscrierii: 19/Apr/2007
Mesaje: 28

MesajTrimis: Lun Ian 24, 2011 3:59 pm    Titlul subiectului: Benef privati - achizitie lucrari Răspunde cu citat (quote)

Buna ziua,
Este obligatoriu ca un beneficiar privat pe FEADR cu un proiect complex ( lucrari C+M + utilaje) sa contracteze lucrarile C+M catre un constructor (atat lucrari cat si partea de materii prime)? Adica se pot face procedura de achizitii ( 3 oferte) separat pentru materiile prime ( schelet metalic, panouri sandwich) si doar lucrarile de C+M sa fie contractate de un constructor? In acest caz, achizitia se va referi la cap. 4.1 , sau partea de materii prime se poate incadra la alt capitol din deviz ?
Multumesc,
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
geo_t
Expert


Data înscrierii: 11/Ian/2007
Mesaje: 712
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi Ian 27, 2011 7:35 am    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Din cate am inteles dvs. doriti sa achizitionati doar manopera cu un constructor urmand a va achizitiona separat materialele.
Nu este prea avantajos deoarece materialul pus in opera trebuie si transportat, prelucrat - de ex. armatura pentru constructii se fasoneaza ceea ce e tot manopera.
De obicei o astfel de proocedura duce la costuri mai mari si care sunt neeligibile, scazand astfel valoarea eligibila a proiectului.
Sfatul meu este NU dar cred ca se poate.
_________________
Corectați-mă dacă greșesc, poate așa mai învăț și eu cate ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razvan_unguriu
Nou venit


Data înscrierii: 21/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Unguriu

MesajTrimis: Mie Ian 25, 2012 12:00 am    Titlul subiectului: achizitii cap. 4.1 din buget indicativ masura 313 Răspunde cu citat (quote)

Revin cu acest subiect pentru ca sunt si eu interesat. Dupa ce am citit "instructiunile de achizitii pentru beneficiari privati vol 1si2" pot spune ca nu am fost deloc lamurit. Si eu am aceeasi dilema, cum este mai rentabil, sa achizitionez separat materialele si lucrarile de constructii sau sa contractez o firma care sa se ocupe de tot?
In cazul in care as cumpara eu materialele, cum procedez? ar putea cineva sa-mi impartaseasca din experienta lui?
Multumesc anticipat!
_________________
Razvan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
maria_toculet
Nou venit


Data înscrierii: 01/Ian/1970
Mesaje: 6

MesajTrimis: Lun Ian 30, 2012 4:28 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Se poate achizitiona si separat: materiale si manopera. Dar, aveti termene la fiecare faza de lucrari, la sfarsitul fiecarei luni trebuie sa va incadrati in grafic cu lucrarea, constructorul asteapta sa veniti cu materialele si daca nu le-ati adus in termen abia asteapta sa va faca hartie ca nu are cu ce lucra, ca muncitorii stau degeaba, va puteti trezi cu penalitati de stationare, de intarziere a lucrarilor. Poate uitati sa cumparati exemplu 2 kg. cuie, sau va mai trebuie 2 saci de adeziv, sau 2 mp. faianta, etc, constructorul nu are nici o vina, de vina veti fi dumneavoastra si veti suporta consecinte. Oricand va poate invinui ca nu ati adus materialele la timp.
Daca achizitionati C+M, nu aveti nici o grija, ba mai mult puteti urmari lucrarile relaxat, este problema constructorului daca a uitat sa cumpere ceva, penalitatile le puteti aplica dumneavoastra ca beneficiar daca nu se incadreaza in termen cu fiecare faza de lucrari; si-apoi trebuie descarcate materialele, asta aveti inclus in manopera? Ca doar nu le veti descarca dumneavoastra sau sa platiti separat descarcat, carat, etc.
E-adevarat ca-si scoate constructorul niste bani de la materiale, de la transport dar asta nu trebuie sa va intereseze, este treaba lui cum le aduce si cu cat le cumpara atata timp cat va aduce factura conforma. Oricum veti avea nevoie de diverse treburi uitate si netrecute in devize, sau chiar in pus, ivite pe parcurs si atunci nici constructorul n-o sa va socoteasca la cmp.

Si inca ceva. La cumpararea materialelor ar trebui sa urmati intreaga procedura de achizitii, va veti incurca singur.

Bafta!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razvan_unguriu
Nou venit


Data înscrierii: 21/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Unguriu

MesajTrimis: Lun Ian 30, 2012 11:44 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

As vrea sa stiu daca in situatia in care optez pentru contractarea unei firme doar pentru montaj(manopera), achizitia tuturor materialelor trebuie facuta la inceput, sau poate fi facuta pe parcurs in functie de necesitatile constructorului. Intreb acest lucru deoarece in termen de 4 luni de la declararea cererii de finantare conforma, trebuiesc intocmite contractele de achizitii. Daca durata implementarii proiectului sa poate prelungii pina la 3 ani, cum se va proceda?, nu cred ca un depozit de materiale de constructii poate garanta preturile inscrise in contract la materialele de constructii 3 ani.
Ce parere aveti?
_________________
Razvan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MihaiPatrascu
Site Admin


Data înscrierii: 13/Iul/2009
Mesaje: 543
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar Ian 31, 2012 10:57 am    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Parerea mea personala este ca va bateti singur cuie in talpa actionand in acest mod. Ca sa iesiti la liman cu astfel de organizare, ar trebui sa aveti un manager de proiect foarte bun atat pe partea de constructii, cat si pe partea de fonduri structurale. Adica sa gasiti pe cineva care are experienta si pregatire in ambele domenii. Iar aceasta nu este deloc ieftin si nici usor de gasit. Un astfel de manager de proiect probabil ca v-ar cere un onorariu cat jumatate din proiect (cel putin eu atat as cere, la ceea ce vreti dvs. Smile ). Mie mi se pare o organizare perdanta de la bun inceput ca totul din proiect sa depinda de cat de bine lucreaza o singura persoana. Raspunderea trebuie distribuita la fiecare participant, pe bucata fiecaruia, pentru ca altfel e sigur ca nu veti administra proiectul asa cum trebuie.

Modul de organizare pe care-l doriti merge pentru beneficiarii care ei insisi sunt firme de constructii, au mai lucrat pe proiecte cu fonduri si ar fi capabili chiar ei sa faca lucrarea cu ochii inchisi. Si nici acolo nu prea am vazut sa se hazardeze, ci tot isi angajaza un AG.

Contractati un antreprenor general si se ocupa acesta de tot ce tine de constructie. Nu pierdeti din vedere ca la proiecte cu fonduri europene bugetul este deja aprobat si nu va obliga nimeni sa faceti economii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razvan_unguriu
Nou venit


Data înscrierii: 21/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Unguriu

MesajTrimis: Mar Ian 31, 2012 12:17 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

A-ti atins punctul sensibil, totul se reduce la costul total al proiectului. Eu incerc sa gasesc solutia cea mai rentabila pentru dezvoltarea unui astfel de proiect. Datorita faptului ca bugetul meu este cumva limitat la 100.000 euro(cheltuieli eligibile pentru pensiune agroturistica), iar orice depasire a acestei sume este suportata integral de subsemnatul nu i-mi este indiferent cum se cheltuie acesti bani. Daca angajez o firma, aceasta sigur i-mi va cere un tarif per mp, in care firma pune adaosuri destul de mari. De asemenea mai pot avea surpriza sa constat ca la un moment dat ma poate lasa balta si atunci ce fac?
Nu am luat inca decizia, de aceea am deschis acest subiect si astept pareri pro si contra astfel incat sa pot lua decizia corecta.
_________________
Razvan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MihaiPatrascu
Site Admin


Data înscrierii: 13/Iul/2009
Mesaje: 543
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar Ian 31, 2012 12:38 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

razvan_unguriu a scris:
Daca angajez o firma, aceasta sigur i-mi va cere un tarif per mp, in care firma pune adaosuri destul de mari.

Aici simt ca aveti o problema de abordare. Desigur ca orice firma isi va bugeta un profit, pentru ca de aceea este pe piata. Asta ar trebui sa nu aiba o prioritate atat de mare pe lista dvs. Mie mi se pare ca dvs. atribuiti o importanta prea mare acestui aspect si aceasta goana dupa "economii" este ce va conduce spre o decizie despre care, dupa cum vedeti, toti cei care au postat o gasesc eronata.

razvan_unguriu a scris:
De asemenea mai pot avea surpriza sa constat ca la un moment dat ma poate lasa balta si atunci ce fac?

Aceste lucruri se trateaza contractual. Existe metode diverse, de la asigurare si pana la instrumente de plata avalizate de prestator. Cine lucreaza in domeniu stie sa trateze astfel de cazuri.

Ganditi-va ca dvs. identificati potentiale probleme la lucrul cu antreprenor general. Va spun sigur ca lucrul fara antreprenor general multiplica problemele cel putin cu un factor 5. Doar pentru ca nu le identificati acum, nu inseamna ca nu exista. Va chinuiti sa economisiti poate 10.000 euro, dar riscati 50.000-70.000 euro pentru asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
maria_toculet
Nou venit


Data înscrierii: 01/Ian/1970
Mesaje: 6

MesajTrimis: Mar Ian 31, 2012 4:39 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Domnule razvan_unguriu, este plin pamantul de constructori, oferta este la dumneavoastra, prezentati-o la cat mai multi; inainte, separati costul materialelor de manopera, pe articole din lucrare, cel mai bine completand formularele F, aratati-i cat costa materialele si cat va fi manopera (pe fiecare articol din lucrare); cred ca inca nu stiti ce inseamna procedura de achizitii si va faceti probleme dinainte fara sa stiti ce va asteapta.
Din start nici un constructor nu va va lua lucrarea doar pentru manopera, mai ales ca valoarea proiectului este mica.
Procedati intai asa si apoi reveniti cu detalii. Mi-e mila sa fiu in pielea dumneavoastra. Iar daca nu ati mai facut asta nici nu va recomand sa faceti singur fara un consultant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razvan_unguriu
Nou venit


Data înscrierii: 21/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Unguriu

MesajTrimis: Mar Ian 31, 2012 4:45 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Eu incerc sa-mi exprim propria opinie si am apelat la acest forum tocmai pentru o discutie constructiva. Vad in acest moment, accesarea fondurilor europene, o buna posibilitate de dezvoltare, oportunitati pe care nu le-am avut pina acum, ar trebui sa profitam de preturile acceptabile la materialele de constructii, la forta de munca destul de ieftina si disponibila, dar cred ca aceste lucruri se pot realiza doar daca stii foarte bine ce ai de facut.
Sunt curios sa aflu citi din beneficiarii acestei masuri 313 au dezvoltat sau dezvolta in prezent astfel de proiecte si ma refer aici la persoane autorizate nu la firme(srl-uri), apeleaza la un anteprenor general. Daca aveti astfel de exemple concludente merita sa fie prezentate.
_________________
Razvan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
geo_t
Expert


Data înscrierii: 11/Ian/2007
Mesaje: 712
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi Feb 02, 2012 2:21 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Din experienta mea (care nu e redusa) va spun ca un metru patrat construit nu depaseste 500 euro (cu finisaje obisnuite adica fara marmura, granit, travertin, etc) material+manopera inclusiv instalatii.
Achizitionarea separata a materialelor nu rezolva mare lucru, mai mult incurca. Puteti alege sa va implicati impreuna cu constructorul in achizitia materialelor indicand anumiti furnizori pe care ii preferati din diferite motive: calitate, pret, etc. Firmele mici de obicei accepta un astfel de compromis daca obtineti un pret bun. Ce trebuie sa intelegeti este ca de obicei ce castigati pe pere dati pe mere. Apar comisioane in plus la transferuri bancare (nu va inchipuiti ca veti plati cash totul), bataie de cap la transport, intarzieri (apar peste tot nu numai in Romania. Ca neamtul functioneaza "ceas" e o poveste frumoasa...) mai ales la livrarea materialului lemnos. Ce merge bine este caramida, betonul si armatura dar aici constructorul poate obtine un pret mai bun.
Nu va recomand separarea investitiei in material+manopera si achizitia separata a acestora. Un castig ar fi constructia in regie proprie adica luati materialele de la un furnizor pe baza de cerere-oferta si construiti cu forte proprii. Aici intervine economia insa nu puteti deconta manopera.
Deci bine ar fi sa "NU".
_________________
Corectați-mă dacă greșesc, poate așa mai învăț și eu cate ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
razvan_unguriu
Nou venit


Data înscrierii: 21/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Unguriu

MesajTrimis: Joi Feb 02, 2012 11:59 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Tocmai de acest lucru ma tem, cu un pret de 500 euro /mp si un buget de 100.000 euro poti dezvolta un proiect de aproximativ 200 mp, ceea ce in opinia mea este insuficient. Scopul final al oricarui proiect este obtinerea de profit, care este conditionat de numarul locurilor de cazare. Din cite am citit, iar aici ar fi bine sa ma corectati daca gresesc, nr optim al locurilor de cazare ar fi de 10 in 5 camere, pentru amortizarea investitiei si trecerea pe profit intr-o perioada ce circa 10 ani.
Pornind de la acest rationamet eu as vreau sa intreb astfel, cum pot sa-mi optimizez cheltuielile pentru a-mi dezvolta un proiect care sa cuprinda o pensiune agroturistica de 8 camere(5 pentru cazare, un birou, un living&sala mese si o bucatarie)?
Nu exclud din acest calcul si un procent de 5% cheltuieli neeligibile, dar care sa-mi aduca randament maxim.
Ce probleme as putea intimpina daca as construi pensiunea in regie prorpie?, sunt conditionat cumva de APDRP sa construiesc cu o firma specializata?
_________________
Razvan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
geo_t
Expert


Data înscrierii: 11/Ian/2007
Mesaje: 712
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin Feb 03, 2012 12:12 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

dvs luati in calcul doar bugetul finantarii nerambursabile sau aveti doar 30 mii?
Puteti adopta o solutie tehnica - constructie din lemn chertat (depinde de zona in care va aflati) care v-ar reduce cheltuielile cu cca. 20-30% sau o constructie mixta parter din zidarie caramida sau bca si etaj lemn.
Etajul poate contine 4 camere x 25 mp + 30 mp holuri si scara = 130 mp
Parterul va contine 1 camera cazare, o camera birou = 50 mp, 20 mp bucatarie si restul un living care poate fi extins in exterior cu o terasa acoperita inchisa.
Anticipez ca aveti nevoie de cca. 140 mii deoarece aveti de luat si mobilier si sa dotati bucataria+spalatoria.
Pentru lemn puteti obtine un pret de cca. 320 - 350 euro/mp dupa o negociere cu banii "la vedere" (adica pentru cine cumpara, cred ca si mai bine de atat).
Problema e ca nu va ajung nicicum 100 mii.
Revenind la numarul de camere, dvs. vorbiti de pensiune agroturistica. O astfel de pensiune implica o cazare in surplusul pe care il am din locuinta. Dupa cum vreti dvs. sa dezvoltati proiectul veti locui in alta parte.
De asemeni daca veti angaja personal suplimentar in afara persoanelor din gospodaria proprie este firesc sa iesiti pe minus. O investitie in agroturism se face cu cei din casa + maxim un om sau doi de ajutor.
Nu va asteptati nici la 15 camere sa iesiti in castig dupa primul an ca nu se poate. La conditiile oferite de pensiunile agroturistice va puteti baza doar pe turism de week-end (depinde de zona).
Faceti-va un calcul de buget deoarece nu totdeauna ies banii programati. Din experienta mea bugetul prezumat se depaseste cu cca. 20% in medie. Plus ca aveti nevoie de bani sa porniti. Deci daca sunteti cu banii calculati "la leu" incercati sa mai identificati si alte surse (parteneri dintre neamuri, frati, surori, imprumuturi pe la matusi Tamara, etc.).
Pe langa expunerea mea sumara de aici, mai trebuie sa luati in calcul "n" variabile la care sa gasiti rezolvare.
_________________
Corectați-mă dacă greșesc, poate așa mai învăț și eu cate ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Silvia Butea
Solicitant


Data înscrierii: 08/Noi/2011
Mesaje: 12
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin Feb 03, 2012 3:46 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Nu va taiati singur craca de sub picioare. Realizati o singura procedura de achizitie publica cu un antreprenor general si veti avea un singur contract pentru lucrarea de constructii. Orice neprevazute raman sub rezerva constructorului, nu a Dvs. Angajati neaparat si un Manager de proiect cu experienta, sigur va va rezolva toate problemele sau va va sfatui la timp sa renuntati.Cea mai indicata este persoana care a scris proiectul, ea cunoscand in detaliu investitia. Daca aceasta persoana/firma refuza, inseamna ca proiectul a fost scris numai ca sa fie scris si sa castige, iar el va fi greu de implementat datorita lacunelor. In mod normal, ar trebui sa accepte pentru ca banii firmelor de consultanta provin din implementari - partea cea mai dificila.
Sa va asteptati sa nu va incadrati in buget sau in timp, mereu se intampla asa. Sper ca ati inclus in proiect un buget mai mare cu 20% decat cel real, pentru a va acoperi cheltuielile survenite sau pe cele declarate neeligibile pe parcursul implementarii proiectului.
Am avut cazul in care nu aviz nu corespundea cerintelor MADR, dar era conform legii, insa intreaga activitate de amenajare a terenului si turnare a fundatiei a devenit neeligibila. Sau am auzit de situatia cum ca nu s-au decontat cheltuielile pentru suprafata din fiecare camera care era peste minimul admis prin Ordinul de clasificare al unitatilor de cazare, desi niciunde nu se mentioneaza acest lucru in ghid si proiectul a fost aprobat cu suma solicitata.
Nu vreau sa va descurajez, dar desi traiesc din consultanta, nu recomand lansarea primei afaceri prin fonduri europene, mai ales la valori mici, pentru ca riscul de reziliere a contractului si renuntarea la proiect este imens sau se poate intampla ca beneficiarul sa nu-si atinga indicatorii afacerii pe durata de mentinere si operare a investitiei si sa returneze banii.
Multa bafta si numai bine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului Forum www.fonduri-structurale.ro -> ACHIZITII PUBLICE Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community