Ești membru? Cont nou / Autentificare
Ştiri

De astazi, aplicatia MySMIS 2014 se afla in testare publica

In perioada 8-18 martie 2016, aplicatia MySMIS 2014, modulul ”Depunerea cererii de finantare”, poate fi testata de catre public, pentru familiarizarea cu modalitatea de lucru.

Aplicatia poate fi accesata prin intermediul link-ului https://2014.mysmis.ro.

Descarca pachet instructiuni utilizare MySMIS 2014.

In aceeasi sectiune de pe site-ul MFE sunt publicate si documente-suport relevante pentru cei care vor sa testeze aplicatia sau care vor depune ulterior cereri de finantare - manuale, tutoriale, intrebari frecvente.

Pentru accesul in aplicatie este necesar un browser actualizat, iar pentru vizualizarea si semnarea electronica a documentelor .pdf trebuie sa fie instalat utilitarul Adobe Reader versiunea minima 11.0.14 sau Adobe Reader DC versiunea minima 15 (2015).

Pentru testarea aplicatiei, orice persoana juridica poate fi inregistrata in sistem doar de catre reprezentantul legal sau un imputernicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronica a documentelor. Numai reprezentantul legal (sau imputernicit) al unei persoane juridice care doreste sa depuna o cerere de finantare are nevoie de certificat digital calificat. Persoana respectiva trebuie sa aiba fie calitatea de Reprezentant legal pentru acea institutie, fie imputernicire din partea Reprezentantului legal de a reprezenta institutia in relatia cu autoritatile de gestiune (AM/OI) pentru entitatea si/ sau proiectul (proiectele) pentru care se solicita finantare.

O persoana juridica va putea inscrie mai multi utilizatori pentru completarea informatiilor din cererea de finantare. Cei care vor contribui la elaborarea cererii de finantare si, ulterior, la implementarea proiectului unei persoane juridice (ex. membri in echipa de proiect, consultanti etc.), nu au nevoie de certificat digital, dar vor avea nevoie sa primeasca o validare in aplicatie de la persoana juridica la care se asociaza (mai precis de la reprezentantul legal/ imputernicit al acesteia).

Elaborata de catre Ministerul Fondurilor Europene (MFE) impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), aplicatia faciliteaza schimbul electronic de informatii intre beneficiari si autoritatile cu atributii in gestionarea fondurilor europene structurale si de investitii, acoperind functional cerintele a sapte autoritati de management ale programelor operationale, din trei ministere, pe principiul simplificarii si uniformizarii cerintelor.

Aplicatia lansata astazi este un produs cu totul nou, asumat executiv incepand cu noiembrie 2015, dezvoltat si imbunatatit tinand cont de experienta capatata si pe baza lectiilor invatate din testarea unor aplicatii similare anterioare.

”MySMIS 2014 ofera beneficii pentru toate partile implicate in procesul finantarilor europene: potentialilor beneficiari le ofera un instrument online de depunere a cererilor de finantare in mod transparent, cu eliminarea oricaror intermediari, administratiei publice un instrument de culegere a datelor structurat, pentru a facilita nevoia de rapoarte cat mai amanuntite, si un sprijin pentru reducerea timpului de procesare a documentelor, iar beneficiarilor un mijloc prin care sunt la curent permanent cu etapele in care se afla documentele depuse de ei in diferite stadii ale proiectului”, a afirmat Laurentiu Stelea, secretar de stat in Ministerul Fondurilor Europene.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Vizualizări: 354